کدخبر :181107 پرینت
05 مهر 1394 - 18:10

حضور پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیش از 30 طرح تحقیقاتی در نمایشگاه تلکام 2015

مدیر روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پژوهشگاه با 30پروژه تحقیقاتی در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابرات و اطلاع رسانی" ایران تلکام 2015"حضور یافت.

متن خبر

به گزارش سیتنا، مهندس میرزاد، با اشاره به برگزاری نمایشگاه ایران تلکام 2015 در محل دائمی نمایشگاههای تهران اظهار کرد: این نمایشگاه در راستای ارائه آخرین دستاوردهای صنعتی و فناوری روز جهان و همچنین بمنظور معرفی توانتوسعه و پتانسیل کشور در زمینه صنعتICT از 4 تا 7 مهر ماه برگزار می‌شود.

بنابراین گزارش، آخرین دستاوردهای علمی- تحقیقاتی پژوهشگاه ارتباطات  و فناوری اطلاعات در غرفه این پژوهشگاه واقع در سالن 8 و 9 نمایشگاه بین المللی ارائه می‌گردد.

مهندس میرزاد طرحهای ارائه شدهدر نمایشگاه،از طرف پژوهشکده فناوری ارتباطات را پروژه‌های ترانسپوندر، 5G، HATS، اینترنت اشیاء، پایانه تلفن صوتی و تصویری مبتنی بر IP، سیستم تلفن هوشمند ITRC-IP-PBX و داشبورد مدیریتی عنوان کرد.

وی همچنین طرحهای‌های تعیین نیازمندیهای رگولاتوری نحوه فعالیت سرویس دهندگان CDN و OTT، جویشگر بومی، زیرساخت رایانش ابری زمین، توسعه خدمات الکترونیکی روستایی (USO) ، ابزار قرآن پژوهی(آیه یاب)، پارسی پرداز، پارسی جو، مترجم دوزبانه ترگمان، قرآن نگار و توسعه وردنت فارسی را از پروژه‌های ارائه شده از طرف پژوهشکده فناوری اطلاعات برشمرد.

میرزاد پروژه‌های مرکز عملیات امنیت شبکه، سامانه بومی پیشگیری از نفوذ به میزبانهای وب و نظامنامه محرمانگی، امضای دیجیتال و حمایت از رمز ملی در کشور و نظام ارزیابی و اعتبارسنجی محصولات و عرضه کنندگان خدمات افتا را طرحهای عرضه شده از طرف پژوهشکده امنیت فاوا در شانزدهمین نمایشگاه تلکام عنوان نمود.

وی گفت: پروژه‌های تدوین کسب و کار اینترنت اشیاء در کشور، تدوین و تکمیل پیوستهای شبکه ملی اطلاعات، تدوین سند ملی تعامل پذیری دستگاههای اجرایی و تدوین بسته اجرایی برای هفت پایگاه داده اصلی کشور، تدوین سند راهبردی و نقشه راه عملیاتی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تهیه و تدوین پیوست فرهنگی پروانه اپراتورهای موبایل باند پهن، تهیه و تدوین 27 مورد از استانداردهای خدمات پستی و تدوین ضوابط و مقررات نحوه ارجاع نیز از طرف پژوهشکده سیاستگذاری و مدیریت راهبردی فاوا در نمایشگاه صنایع مخابرات و اطلاع رسانی امسال ارائه گردیده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.