شرط جدید وزارت ارتباطات برای شرکتهای خارجی متقاضی حضور در بازار ایران
معاون فناوری و امور بین الملل وزارت ارتباطات، با تاکید بر حمایت از تولید داخل، گفت: با کمک سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شرکت های داخلی امتیازبندی خواهند شد و از این پس شرکت های خارجی برای حضور در بازار ایران از میان این لیست شریک خود را انتخاب خواهند کرد.
به گزارش سیتنا، مهندس "هاشمی" در نشست حمایت از تولید داخل، با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با بخش خصوصی جهت آسیب شناسی و یافتن راه حل های مناسب، با انتقاد از شکاف ایجاد شده بین تولید داخل و بازار داخلی، گفت: متاسفانه سهم شرکت های خارجی از بازار ایران افزایش زیادی یافته که موجب آسیب به بخش داخلی شده است.
هاشمی با اشاره به تجربه جهانی در این خصوص، افزود: در تمام دنیا هیچ شرکت خارجی نمی تواند به صورت مستقیم با مجموعه های متقاضی وارد مذاکره شود بلکه واسطه ای به عنوان شریک داخلی وجود دارد که تمامی فعالیت ها و سرویس ها از کانال آن عرضه می شود و این شریک داخلی ضمن حفاظت از منافع کشور آموزش هم می بیند و توانمندی کشور را در آن دسته از تکنولوژی هایی که ندارد، افزایش می دهد.
وی اظهار داشت: با کمک سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شرکت های داخلی امتیازبندی خواهند شد و از این پس شرکت های خارجی برای حضور در بازار ایران از میان این لیست شریک خود را انتخاب خواهند کرد.
وی افزود: به این ترتیب تامین تجهیزات اپراتورها با خلل روبرو نمی شود و هم بحث آموزش تکنولوژی های نوین عملیاتی می شود و می توان امیدوار بود که بازار خوبی هم برای سهم تولید داخلی فراهم شود.
وی با بیان این که با این روش هیچ خللی در ارایه سرویس و خدمات نخواهیم داشت، اظهار داشت: با معاونت علمی ریاست جمهوری نیز جهت استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و صندوق شکوفایی نوآوری مذاکره کردیم.
وی ابراز امیدواری کرد که با این روش به روزترین تکنولوژی استفاده شده و آموزش نیز صورت بگیرد.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید