بازیهای رایانهای غیر بومی باعث تغییر فرهنگ و هویت اسلامی-ایرانی میشوند
دبیر شورای عالی فضای مجازی، با اعلام برنامههای ملی این شورا در حوزهی آموزش مجازی و بازیهای رایانهای از انجمن های اسلامی دانش آموزی کشور دعوت کرد تا در بحث فرهنگ سازی و برنامه ریزی در فضای مجازی مشارکت جدی و فعال داشته باشند.
به گزارش سیتنا، مهندس محمد حسن انتظاری، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور در هفتمین گردهمایی مسوولان اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان سراسر کشور با موضوع فناوری های دیجیتال و تهدیدهای نوین، گفت: در فضای مجازی نگاه مرسوم میان برنامه ریزان کشور فضای ارتباطات و تبادل اطلاعات در بستر فناوری فاوا است، اما در واقعیت این فضا امتداد زندگی انسانی بر بستر فناوری اطلاعات و ارتباطات است.
وی با اشاره به این که بیشترین کاربران فضای مجازی در حوزه جوانان و نوجوانان هستند، افزود: گستردگی و عمق نفوذ فضای مجازی در بین دانش آموزان و دانشجویان و گرایش بالای کاربران برای استفاده از آن در بینش، گرایش و رفتار کاربران تاثیرات جدی داشته که این تاثیرات در ساختار جامعه اسلامی – ایرانی و تحولات آن نقش دارد.
دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور، با تاکید بر فرصت ها و تهدیدهایی فضای مجازی برای جوانان و نوجوانان کشور، اعلام کرد: فضای مجازی امکان آموزش و توانمندسازی دانش آموزان، جهانی بودن و دستیابی سریع به آخرین تحقیقات علمی، ارتباط و تبادل اطلاعات با سرعت بالا و صرفه جویی در زمان و کاهش هزینهها را ایجاد می کند اما با توجه به تسلط زبان، فرهنگ و ارزشهای غربی امکان تغییر سبک زندگی جوانان و نوجوانان ما وجود دارد.
وی با بیان این که با تغییر سبک زندگی خانوادهها هویت ملی - اسلامی و استقلال کشور با چالش مواجه می شود، تصریح کرد: در فضای مجازی با چالش تضعیف اعتقادات و گسترش اباحهگری و شکاف نسلها روبرو بوده و کاربران این فضا با تهدیدهایی همچون اعتیاد اینترنتی، انحرافات اخلاقی و افت تحصیلی مواجه هستند تا جایی که در کشور کره جنوبی موسسه ای به عنوان سلامت اینترنت تاسیس شده است تا کودکانی که به اینترنت اعتیاد پیدا کرده اند در آن نگهداری شوند.
مهندس انتظاری، اظهار داشت: بازیهای رایانهای غیر بومی باعث انتقال فرهنگ غیربومی در بلندمدت و تغییر فرهنگ و هویت اسلامی-ایرانی میشوند.
وی با تاکید بر اهمیت مدیریت فرهنگی برای جوانان، گفت: باید سطح آگاهی والدین ارتقا یافته، آموزش مباحث مرتبط با فضای مجازی در مدارس برای ارتقای سواد دانش آموزان صورت گیرد و از تولید و گسترش شبکههای علمی و برنامههای کاربردی بومی و همچنین دانش آموزان نخبه برای نقش آفرینی آنها در تولید محتوا حمایت شود.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید