کد مطلب: 

17966

نرم‌افزاری رایگان برای تشخیص تحت کنترل بودن کامپیوتر شما

نرم‌افزاری رایگان برای تشخیص تحت کنترل بودن کامپیوتر شما

بتازگی برخی نرم‎افزارنویسان از عرضه‎ی نرم‌افزاری رایگان خبر داده‎اند که می‌توان به کمک آن دریافت که آیا برنامه‌های جاسوسی و مراقبتی بر روی یک کامپیوتر سوار شده‌اند یا نه!

 

به گزارش سیتنا، "دتکت" (Detekt) نام یک نرم‌افزار است که گروهی از فعالان اینترنتی ارائه کرده‌اند. "دتکت" در کامپیوتر به دنبال "رد نرم‌افزارهای شناخته شده‌ای می‌گردد که برای کنترل و جاسوسی از کاربران در سراسر جهان به کار می‌گیرند"؛ اگرچه این نرم‌افزار امنیت مطلق را تضمین نمی‌کند.

 

این سازمان‎ها به گزارش‌هایی درباره‎ی نرم‌افزار جاسوسی بحث‌برانگیز FinSpy اشاره می‌کند که وزارت کشور آلمان برای استفاده در اداره جنایی فدرال آلمان تهیه کرده است. سازنده این نرم‌افزار، شرکت بریتانیایی Gamma، در گذشته بارها مورد انتقاد قرار گرفته است.

 

در وبسایتی با عنوان Resist Surveillance درباره نرم‌افزار "دتکت" توضیح داده شده است. طبق این توضیح، استفاده از این نرم‌افزار ساده است. این نرم‌افزار به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، اسپانیایی، ایتالیایی، عربی و امهری (از زبان‌های سامی رایج در شمال اتیوپی) قابل استفاده است.

 

گفتنی است؛ "دتکت" توسط گروهی از هکرهای آلمانی و کلاودیو گارنیری، کارشناس امنیتی، ساخته شده است. پیش از این Citizen Lab از این نرم‌افزار استفاده کرده تا از جمله به مشاوران امنیتی آموزش دهد. نسخه کنونی این نرم‌افزار تنها در ویندوز قابل استفاده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-11-28 21:03

افزودن دیدگاه جدید