هر کس با کمی مطالعه در زمینهی روابط عمومی خود را متخصص این حوزه میداند
دکتر حسین افخمی در همایش سراسری روابط عمومی های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با شعار "روابط عمومی، حرفه ای گری و اخلاق مداری" گفت: روابط عمومی از اعمال مدیریت است که مدیر توسط آن افکار عمومی را شناسایی و بر اساس آن برنامه تدوین و اجرا می کند.
به گزارش سیتنا، دکتر حسین افخمی استاد دانشگاه با اشاره به شکل گیری مفهوم افکار عمومی و بیان مدیریت در دوره های مختلف گفت: مشکل اساسی روابط عمومی ها فرهنگ و هویت گمشده است.
وی با اشاره به مشکل آموزش روابط عمومی، گفت: روابط عمومی در هیچ رشته دانشگاهی دیگر تدریس نمی شود و در حد تکنیک ها و فنون مانده است.
افخمی با تاکید بر این که روابط عمومی باید فلسفه علوم اجتماعی را درک کند، افزود: متاسفانه هر کس با کمی مطالعه در زمینه روابط عمومی خود را دارای تخصص و نظریه در این زمینه می داند.
وی در ادامه لازمه حرکت به سمت حرفه ای شدن را ورود دانش عمومی، تخصصی و مهارت به حرفه روابط عمومی عنوان کرد و افزود: اگر توان های فعلی را با تجربیات مشترک ترکیب کنیم، اثر گذار است.
وی با اشاره به انجمن های بین المللی حوزه روابط عمومی، گفت: دهها سازمان ملی و منطقه ای در حوزه روابط عمومی در جهان وجود دارد که در ایران هم انجمن روابط عمومی ایران و انجمن متخصصان از نمونه های آن هستند
وی خاطرنشان کرد: اگر در تشکل حرفه ای روابط عمومی فعال هستیم باید نمود آن را در جامعه دید.
این استاد دانشگاه در پایان خواستار توسعه آموزش در سطوح کارشناسی ارشد و دکترای روابط عمومی شد و گفت: انتظار ما، ورود مهارت، وظیفه، نقش و کارکرد حرفه ای در حوزه تخصصی روابط عمومی است.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید