کد مطلب: 

176732

عملیات اجرای شبکه فیبرنوری اپراتور چهارم از کرج آغاز شد

پروژه‌ی FTTx از سوی اپراتور چهارم به عنوان مجری این شبکه از شهرستان کرج آغاز شد و به تدریج در هفت کلان شهر کشور اجرایی می‌شود.
عملیات اجرای شبکه فیبرنوری اپراتور چهارم از کرج آغاز شد

به گزارش سیتنا، مهندس باقری، مدیرعامل اپراتور چهارم مخابراتی کشور که در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه FTTx  کرج سخن می‌گفت، اعلام کرد: یکی از برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اجرای پروژه‌ی دسترسی عمومی به پهنای باند مناسب در چشم انداز و افق 1400 کشور است.

وی گفت: پروژه‌ی FTTx یکی از بی‌بدیل‌ترین پروژه‌های ارتباطی مورد نیاز نسل آینده کشور است که به مناسبت هفته‌ی ارتباطات از سوی اپراتور چهارم به عنوان مجری این شبکه از شهرستان کرج آغاز و به تدریج در هفت کلان شهر کشور اجرایی می‌گردد.

باقری گفت: عملیات اجرایی شبکه FTTx کرج در چهار فاز طراحی شده است که با اجرای دو فاز آن و پس از نصب تجهیزات اکتیو شبکه به میزان 10 هزار پورت، ارایه سرویس باند پهن در این شهرستان آغاز می‌گردد.

وی افزود: اولویت فاز اول شبکه در کرج، منطقه عظیمیه و طالقانی و اولویت فاز دوم، منطقه گوهردشت خواهدبود. همچنین در این مرحله از ارایه سرویس ، سازمانهای دولتی، شرکت های بزرگ و سایت های اپراتورهای سیار (PtoP) در اولویت واگذاری خواهند بود.

مدیرعامل اپراتور چهارم، گفت: برنامه ایرانیان نت در سال 94 ، اجرای 500 هزار پورت شبکه در 7 کلان شهر تهران، کرج، قم ، مشهد، تبریز ، اصفهان و شیراز است و این درحالی است که به ازاء هر پورت امکان واگذاری حداقل 20 و حداکثر 100 مگابایت پهنای باند به متقاضیان فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-05-06 22:40

افزودن دیدگاه جدید