کدخبر :17587 پرینت
15 آبان 1393 - 21:23

پیشبرد مقاصد تبلیغاتی "داعش" در شبکه‎های اجتماعی!

متن خبر

داعش از شبکه‌های اجتماعی به عنوان ابزار تبلیغاتی خود بی‌پروا استفاده می‌کند. این گروه، گردن زدن را در شبکه‌های اجتماعی آگاهانه به نمایش می‌گذارد.

 

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، داعش گروهی بسیار ثروتمند است. گفته می‌‌شود این گروه تنها یک میلیون دلار در روز از فروش نفت از سرزمین های اشغالی درآمد دارد. از دیگر مشخصات داعش استفاده از اینترنت و استفاده حرفه‌ای از زبان انگلیسی برای پیشبرد مقاصد تبلیغاتی است و این موضوع باعث شده که ارتباط گیری آنها با هواداران خود در غرب سهل‌تر انجام گیرد.

 

پرسش اینجاست که چگونه داعش به چنین کیفیتی دست یافته است؟ بر اساس گزارش کالج لندن تا آخر سپتامبر امسال ۲۵۰۰ نفر از غرب به داعش پیوسته‌اند. سازمان ضد جاسوسی فرانسه اعلام کرده که ۹۰۰ نفر از این کشور به سوریه رفته‌اند، ۵۰۰ نفر از بریتانیا، ۱۰۰ نفر از آمریکا و حدود ۱۰۰ نفر از اتریش به داعش پیوسته‌اند که بخشی از آنان را نیز زنان تشکیل می‌دهند.

 

بر اساس آمار سازمان اطلاعات درون مرزی آلمان، از سال ۲۰۱۲  حدود ۴۵۰ نفر از این کشور به نیروهای داعش در عراق و سوریه ملحق شده‌اند، که یک سوم آن را زنان تشکیل می‌دادند. از هر ۴ نفر یکی دبیرستان را تمام کرده و از هر پنج نفر  یک نفر بیکار بوده است.
 

بخش بزرگی از لشگر ۲۵۰۰ نفره داعش از غرب را مهاجران نسل دوم تشکیل می‌دهند، اما برخی نیز بدون پیشینه اسلامی یا خاورمیانه‌ای به آنها پیوسته‌اند.

 

داعش در فریب دادن و جذب این نیروها از اینترنت و استفاده حرفه‌ای از زبان انگلیسی بهره می‎برد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.