کدخبر :17432 پرینت
05 آبان 1393 - 13:24

توجه ویژه به فضای مجازی برای توسعه و ترویج فرهنگ نماز

متن خبر

شورای فرهنگی وزارت ارتباطات، امروز در نشستی با ستاد اقامه نماز کشور، برترویج فرهنگ نمازدرحوزه ICT تاکیدکرد.

 

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در این مراسم که با حضور معاونین سازمانها در حوزه ترویج فرهنگ نماز برگزار شد، عبدالهی معاون فرهنگ،آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز بر بازنگری در کیفیت بررسی میزان تاثیر گذاری ها و رضایت مندی مخاطبان در ترویج فرهنگ نماز تاکید کرد و افزود: نماز بهترین سلاح در برابر مبارزه با ابلیسهای درونی و بیرونی است.

 

وی اظهار کرد: به منظور تدوین برنامه های سال 94 در ترویج فرهنگ نماز، اصلاح روشها و اولویت بندی بر اساس ضوابط و شرایط ضروری است.

 

وی با تاکید بر اینکه مبنای کار ما باید عالمانه و عاقلانه باشد افزود: بر مبنای سخنان مقام معظم رهبری لازم است ترویج فرهنگ نماز واقع بینانه باشد و در این زمینه شرایط اجتماعی و فرهنگی لحاظ شود.

 

عبداللهی بر توجه ویژه به فضای مجازی برای توسعه و ترویج فرهنگ نماز تاکید کردو افزود: شناخت وضع موجود و نقاط ضعف و قوت در این زمینه ضروی است.

 

وی به حمله هکرها از کشورهای مختلف به سایت اقامه نماز اشاره کرد و گفت: بیش از 2 هزار بار این هکرها این پایگاه را مورد هدف قرار داده اند و ما ناچار شدیم برای مقابله با آنها IPهای خارجی را ببندیم.

 

عبداللهی با بیان اینکه در سال گذشته 4 هزار وبلاگ نماز در کشور ایجاد شد افزود: استقبال جوانان از نماز باید در بحث فیلم و سریال، رومان و داستانهای بلند و شبکه های اجتماعی در مسیر صحیح قرار گیرد.

 

در ادامه این نشست دکتر مهدوی دبیر ستاد اقامه نماز کمیته امداد، به مهارتهای کلیدی تفکر استراتژیک در ترویج فرهنگ نماز اشاره کرد و افزود: پیش بینی، تفکر انتقادی ،تفسیر، تصمیم گیری ، هم راستا سازی و یادگیری مادام العمر از جمله این مهارت های کلیدی است.

 

وی با بیان اینکه برنامه ریزی فرایندی آگاهانه است که اهداف درست بر مبنای آن تعیین می شوند افزود: برای تدوین برنامه های سال آینده در ترویج فرهنگ نماز باید برنامه ریزی را از طریق هیات های تدوین در تهران و استانها پیش بریم.

 

در ادامه گودرزی دبیر اقامه نماز مرکز آمارکشور، به شناسنامه آماری نماز اشاره کرد و گفت: نماز باید به یک برند حرفه ای تبدیل شود تا بهترین کارشناسان هر مجموعه اول وقت نماز خود را اقامه کنند.

 

وی با بیان اینکه لازم است نماز را به یک جریان مستمر تبدیل کنیم افزود: نمازمی تواند به عامل ایجاد تعهد دردرون افراد  تبدیل شود.

 

گودرزی ادامه داد: ستاد وزارت ارتباطات نیز باید به نوبه خود سیاستگذاری های مستمری در حوزه ICT برای ترویج فرهنگ نماز داشته باشد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.