کد مطلب: 

173473
پس از پایان بزرگ ترین رویداد استارتاپی جهان صورت می گیرد؛

سرمایه‌گذاری بر روی ایده‌های برگزیده‌ی استارتاپ ویکند تهران

استارتاپ ویکندهای پایان اسفندماه، در حالی به پایان رسید که توانست به نتیجه ای که مد نظر خود بود دست پیدا کند. ایده های برگزیده ای که سرمایه گذار یافتند و حمایت شرکت های خصوصی.
سرمایه‌گذاری بر روی ایده‌های برگزیده‌ی استارتاپ ویکند تهران

به گزارش خبرنگار سیتنا، در هفته پایانی برگزاری استارتاپ ویکند های سال 93، که از 20 تا 22 اسفندماه در 5 دانشگاه تهران و شوشتر و مشهد برگزار شد، گروه های برگزیده به نتایج متفاوت‌تری رسیدند.

در بزرگ ترین رویداد استارتاپ ویکندی جهان که به میزبانی 5 دانشگاه شاخص تهران طی آخر هفته گذشته و با حمایت مرکز شتابدهی نوآوری معاونت علمی برگزار شد، 49 گروه به عملیاتی کردن ایده های ناب خود پرداختند که می توان بخشی از تبلور علم تا عمل استعدادهای برتر ایرانی را در این رویداد منحصربه فرد مشاهده کرد.

سرمایه گذاری کارآفرینان بر روی ایده های برگزیده در دانشگاه تهران

بر اساس این گزارش، ایده های برگزیده از ایده های دانشگاه تهران، به ترتیب «لبخند» آموزش لب خوانی برای ناشنوایان، «خانه رنگی» تحلیل نقاشی کودک با کمک همیار و «یادکست» آموزش فراگیر بودند. در این میان چند تن از داوران این رویداد که خود از کارآفرینان و سرمایه گذاران محسوب می‌شوند، بر روی تیم برگزیده دوم و سوم سرمایه گذاری کردند.

این اتفاق برای نخستین بار در تاریخ استارتاپ ویکندهایی که در ایران رخ داده است، اتفاق افتاد. چرا که در واقع هدف ایده های برگزیده در رویدادهای استارتاپ ویکند سرمایه گذاری و تجاری سازی نیست. اما این گروه‌ها به این منظور دست پیدا کردند.

جوایز نقدی و حمایتی بی سابقه از برگزیدگان استارتاپ ویکند دانشگاه شهید بهشتی

اتفاق متفاوت دیگری که در استارتاپ ویکند دانشگاه شهید بهشتی روی داد، جوایز نقدی فراوان و بی سابقه بود. ایده های برتر این دانشگاه به ترتیب تیم دکوراسیون «echideman» اپلیکیشنی برای انتخاب دکوراسیون منزل از طریق آپلود عکس محل مورد نظر و سایز آن و تطبیق با فضای منزل، «blue sky» وبسایتی برای سهولت در استخدام کارمندان از طریق شناسایی شخصیت انسان‌ها با استفاده از بازی های آنلاین و «همکار» رابطی برای پیدا کردن هم مسیر در مسیرهای مشترک بود.

در اختتامیه رویداد استارتاپ ویکند دانشگاه شهید بهشتی، شرکت های خصوصی که برخی حتی از اسپانسرهای این رویداد محسوب نمی‌شدند به صورت خود جوش جوایزی را به جوایز در نظر گرفته شده برای این رویداد افزودند.

دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر شهید بهشتی به سه تیم اول ۵۰۰ هزار تومان؛ پژوهشکده فضای مجازی دانشگاه شهید بهشتی به سه تیم اول 500 هزار تومان؛ شرکت دانش بنیان فناپ: تعهد آموزش و منتورینگ برترین‌ها در کافه آتی، و سرمایه گزاری رو برترین تیم‌ها؛ فروشگاه عینک دیدیار به کل اعضای تیمهای اول تا سوم به ترتیب ۱۲۰، ۱۰۰ و ۸۰۰ هزار تومان اعتبار برای خرید عینک آفتابی اهدا کردند.

همچنین شرکت ام وی پی وعده داد تا به تیم هایی که تا یک ماه آینده ایده خود را آماده کنند امکان تأمین سرمایه اولیه تا سقف 3 میلیون تومان داده شود. فروشگاه یک روز، پانصد هزار تومان به تیم اول هدیه داد و ایده ران‌هاست رایگان به همه تیم های برنده تعلق داده شد.

ضرورت دقت در پرزنت ایده

اختتامیه استارتاپ ویکند دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حالی برگزار شد که داوران این رویداد سخنانی پیرامون چگونگی و نکات نحوه صحیح پرزنت ایده بیان کردند. این داوران بر روی این نکته که باید رقیب‌ها را در بازار بیشتر شناخت تاکید کردند و توضیح دادند: گروه هایی که به ایده پردازی مشغول هستند باید پیش بینی برآورد هزینه را واقع‌گراتر در نظر بگیرند.

ایده های برگزیده این رویداد به ترتیب «whatsdong»، «Agoramarket» ابزار و بازاری برای فروش محصولات هنری و دست‌ساز و هم‌چنین جذب سرمایه و «آچار» که تأمین کالا و خرید خدمات فنی و مهندسی. آموزش، کیفیت و سرعت خدمات، فروش ابزار و قطعات یدکی، حیطه کاری ما را در بر می‌گیرد بودند.

ایده های برگزیده استارتاپ ویکند بازی

رویداد استارتاپ ویکند دانشگاه علم و صنعت با موضوع تخصصی بازی های کامپیوتری برگزار شد. در این رویداد ایده های. «karex» مجازی سازی اقتصاد واقعی، «Flutz» بازی هدف محور که با بازی تک دکمه ای ترکیب خواهد شد و «Doodle» شبکه اجتماعی تِرن به یس برگزیده شدند.

استارتاپ ویکند شریف و ایده های برگزیده سلامت

استارتاپ ویکند دانشگاه صنعتی شریف بدون تم خاصی برگزار شد. اما به صورت اتفاقی، دو ایده برگزیده از این رویداد با موضوع سلامت مرتبط هستند.

ایده های برگزیده این دانشگاه به ترتیب «بارکس» تنظیم برگشت بار برای کامیون‌هایی که پس از تحویل بار در مقصد، بدون بار بازمی‌گردند. «نسخه یاب» خواندن نسخه و راهنمایی داروخانه‌هایی که داروی مورد نظر را دارند، «چالش چربی» برنامه ای رقابتی برای چاق‌ها. آشنایی آنها با کسانی که لاغر شده‌اند. محیطی برای تبادل نظر و بالا بردن انگیزه معرفی شدند.
مرکز شتابدهی نوآوری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری نسبت به برگزاری برنامه «صد در صد» (استارتاپ ویکند- startup weekend ) اقدام کرده است. در همین راستا در طول سه سال، یکصد برنامه استارتاپ ویکند برگزار خواهد شد که در هر رویداد 100 نفر از دانشجویان، فارغ التحصیلان و متخصصان حضور خواهند داشت. پس از اتمام این برنامه ها در نهایت 10 هزار نفر به پرورش ایده های فناورانه و تمرین تشکیل کسب و کار و آموزش‌های مرتبط خواهند پرداخت.

استارتاپ ویکند یک رویداد آموزشی-تجربی) است که در ۳ روز متوالی (در انتهای هفته) برگزار می شود. در این برنامه شرکت کنندگان پرانگیزه گرد هم می آیند تا طی ۵۴ ساعت ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده ای را اجرا کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-03-15 00:20

افزودن دیدگاه جدید