کدخبر :173057 پرینت
04 اسفند 1393 - 21:29

در دیدار وزیر ارتباطات کشورمان در دیدار با وزیر ارتباطات، علوم و فناوری تانزانیا

اعلام آمادگی ایران برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های ICT و IT تانزانیا

وزیر ارتباطات کشورمان در دیدار با وزیر ارتباطات، علوم و فناوری تانزانیا با اعلام آمادگی ایران برای اجرای طرحها و پروژه های ICT و IT تانزانیا، گفت: امروز بخش خصوصی ما توانایی صدور ایده ها و اجرای طرحها و پروژه های مختلف حوزه ارتباطی و مخابراتی را در سایر کشورهای دنیا دارد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، وزیر ارتباطات، علوم و فناوری تانزانیا که به ایران سفر کرده است با دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات کشورمان دیدار کرد. در این دیدار دکتر واعظی ضمن خیر مقدم به همتای تانزانیایی خود، گفت: تانزانیا کشوری است که سالها با ایران روابط دوستانه ای داشته واین روابط در حوزه های مختلفی بود.

وی با اشاره به دوران حضور خود در وزارت خارجه و دیدارهای متقابل با همتایان تانزانیایی گفت: امروز سیاست دولت تدبیر و امید بسط و گسترش روابط با همه کشورهای دنیا و به خصوص کشورهای عضو اجلاس غیرمتعهدها است و در این زمینه تانزانیا می تواند بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

واعظی در ادامه با اعلام آمادگی ایران برای اجرای طرحها و پروژه های ICT و IT تانزانیا، گفت: امروز بخش خصوصی ما توانایی صدور ایده ها و اجرای طرحها و پروژه های مختلف حوزه ارتباطی و مخابراتی را در سایر کشورهای دنیا دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با توصیف شرایط ایران در موضوع جنگهای سایبری گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران توانایی زیادی در حوزه سایبری پیدا کرد و در این زمینه می تواند به درخواست کشور تانزانیا برای تقویت حوزه سایبری کمک کند.

واعظی در ادامه با بیان شروع پروژه سراسری شدن نسل سوم و چهارم اینترنت همراه در کشور گفت: دو کشور می توانند در این زمینه از تجربیان مشترک یکدیگر استفاده کنند.

وی در پایان بر گسترش روابط دو کشور در بخش پست ، پست بانک ، مخابرات ، IT ، فضایی و محصولات ICT تاکید کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم  پس از این دیدار همکاریهای دو جانبه را بین دو کشور گسترش دهیم.

وزیر ارتباطات ایران با بیان اینکه در ایران در زمینه شبکه ملی اطلاعات کارهای بزرگی انجام شده است، افزود: اینترنت و فناوریهای ارتباطی در کنار مزایا و بهره گیریهای اجتماعی ، همواره به عنوان پدیده ای نوظهور، با انواع و اقسام جرایم مواجه بوده است که در این زمینه با همفکری  و برخورداری از تجربیات مشترک ، نسبت به پایش و امنیت شبکه اقدام شود.

واعظی بر اهمیت رگولاتوری، صدور پروانه، نظارت بر اپراتورها، مدیریت و کنترل فرکانسها تأکید کرد و افزود: ایران در این زمینه تجربیات خوبی را داراست.

 وی پست بانک را یکی از بخش های مهم وزارت ارتباطات ذکر کرد و افزود: جهت گیری پست بانک، خرده بانکداری است و بیشتر در مناطق کوچک، روستاها  مناطق مرزی، محروم و ایجاد کسب و کار در زمینه کشاورزی و دامداری فعالیت دارد

واعظی تصریح کرد: در ایران، در زمینه تلفیق IT و پست وهمچنین ارائه خدمات جدید، تلاشهای بسیاری انجام شده و این موضوع زمینه مشترکی برای همکاری بین دو کشور است.

وزیر ارتباطات اظهار کرد: در زمینه فعالیت های فضایی، ماهواره و سنجش از راه دور و همچنین تحقیقات آمادگی داریم با تانزانیا همکاریهای مشترک داشته باشیم.

ما که مه ام با آوا وزیر ارتباطات، علوم و فناوری تانزانیا  نیز با ابراز خرسندی از حضور در ایران و اجلاس وزرای علوم کشورهای غیر متعهد گفت: قطعا اگر حمایت های جمهوری اسلامی ایران نبود کشور تانزانیا به این جایگاه کنونی رشد و توسعه نرسیده بود.

وزیر ارتباطات، علوم و فناوری تانزانیا در ادامه با توصیف شرایط ارتباطی و مخابراتی کشور تانزانیا گفت: علاقه مندیم از توانایی بالای بخش خصوصی ایران در زمینه IT با ICT برای تکمیل و اجرای پروژه های مختلف این حوزه استفاده نماید .

وی با بیان این موضوع که بخش عمده ای از تبادلات بانکی و تجاری تانزاینا از طریق اینترنت تلفن همراه انجام می شود گفت: حملات سایبری در این حزوه بسیار زیاد است و ما نیز نتوانسیتم به درجه بالایی از رشد و توانیایی در این زمینه برسیم که امیدواریم از پتانسیل و ظرفیت بالایی ایران در این زمینه استفاده نماییم.

در پایان دو طرف بر همکاریهای مختلف در همه زمینه های ارتباطی و مخابراتی و امضای تفاهم نامه های گسترش روابط همه جانبه تاکید کردند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.