کدخبر :172833 پرینت
20 بهمن 1393 - 17:04

نماینده ولی فقیه در استان مازندران به وزیر ارتباطات پیشنهاد داد:

انتخاب مازندارن به عنوان قطب توسعه گردشگری و کشاورزی مبتنی بر ICT

آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیشنهاد داد: به منظور اشتغال زایی، مازندارن به عنوان قطب توسعه گردشگری و کشاورزی مبتنی بر ICT کشور انتخاب شود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، همزمان با ایام دهه فجر، وزیر ارتباطات در سفر به استان مازندران با نماینده ولی فقیه در این استان دیدار و گفتگو کرد، که آیت الله طبرسی در این دیدار، پیشنهاد انتخاب مازندارن به عنوان قطب توسعه گردشگری و کشاورزی مبتنی بر ICT کشور را مطرح کرد.

امام جمعه ساری پیشرفت جامعه امروزی را وابسته به ICT دانست و گفت: در استان مازندران با جمعیتی بیش از 3 میلیون نفر، و وجود دو میلیون خط ثابت و 5 میلیون سیم کارت تلفن همراه ضریب نفوذ 160 درصدی را شاهدیم.

وی افزود: در بخش انتقال داده هم این استان با 2 میلیون و 800 هزار کاربر و ضریب نفوذ 93 درصدی بالاترین ضریب نفوذ در کشور را داراست و از این رو، نگاه وزارت ارتباطات در انجام طرح ها و پروژه ها به این استان جدی است.

وی با اشاره به میزان علاقه مردم به ارتباطات و فناوری اطلاعات در این استان، افزود: لزوم فرهنگ سازی و ارایه آموزش استفاده صحیح از این ابزار فناوری ضروری است و باید با برنامه های مختلف فضای مجازی را از ریزگردهای مخرب و تهدید کننده اخلاقیات و اعتقادات پاک کرد که در این زمینه می توان از دیگر نهادها همچون صدا و سیما بهره گرفت.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ساری گفت: در مازندران دانشجویان زیادی در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات مشغول به تحصیل هستند که موجب تحولات عمیق در آینده ICT استان خواهند شد و باید با جذب سرمایه گذار در حوزه فناوری اطلاعات برای این نیروها ایجاد اشتغال کرد.

انتهای پیام

 

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.