کد مطلب: 

172618
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خبر داد:

افتتاح 36 پروژه بیمه‌ای و درمانی در دهه مبارک فجر

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، به تشریح اقدامات و دستاوردهای این سازمان در سال جاری و برنامه‌های سال آینده پرداخت و از افتتاح 36 پروژه بیمه‌ای و درمانی در دهه مبارک فجر خبر داد.
افتتاح 36 پروژه بیمه‌ای و درمانی در دهه مبارک فجر

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر سیدتقی نوربخش در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌ها به بودجه سال آینده سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: در سال ۹۴ بودجه این سازمان ۵۸ هزار و 306 میلیارد تومان است که برای تصویب به هیأت امنای تأمین اجتماعی ارسال می‌شود.

وی تاکید کرد: ۹۲ درصد بودجه سازمان تأمین اجتماعی از محل حق بیمه تأمین می‌شود و مابقی آن نیز از سایر منابع و از جمله دریافت مطالبات از دولت تأمین می‌شود.

دکتر نوربخش همچنین از افتتاح ۳۶ پروژه درمانی و بیمه ای در دهه فجر خبر داد و گفت: دو بیمارستان پیامبر اعظم(ص) کرمان(میلاد 2) و همچنین هامون زابل در دهه فجر افتتاح می‌شود و ۳۴ پروژه بیمه ای و درمانی دیگر نیز افتتاح خواهند شد.

وی بیمارستان پیامبر اعظم(ص) کرمان را از مجهزترین بیمارستان‌های جنوب شرق کشور دانست و گفت: این بیمارستان با سرمایه 170 میلیارد تومانی راه اندازی شده و با ساختار مدیریتی مشابه با بیمارستان میلاد اداره خواهد شد که دارای هیأت مدیره مستقل و دارای اختیارت مدیریتی و همچنین پاسخ‌گو به سازمان تأمین اجتماعی خواهد بود.

دکتر نوربخش از ابلاغ بخشنامه جدید کارگران ساختمانی خبر داد و افزود: این بخشنامه به واحدهای اجرایی سازمان تأمین اجتماعی در سراسر کشور ابلاغ شد و با توجه به اینکه قانون بیمه کارگران ساختمانی طی سال جاری سه بار تغییر کرد، در نهایت قانون جدید  با تصویب مجلس و شورای نگهبان ابلاغ و اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه در سال ۹۲ مبلغ ۹۰۰ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به عنوان منابع بیمه کارگران ساختمانی به تأمین اجتماعی پرداخت شد، گفت: در بودجه سال 93 این مبلغ حذف و مقرر شد که کارفرمایان بر اساس متراژ واحدهای ساختمانی، ۲ تا ۴ درصد به تأمین اجتماعی، پرداخت کنند.

دکتر نوربخش ادامه داد: به دلیل اینکه میزان ساخت و سازها بر اساس آمارهای موجود کاهش یافته به طوریکه در تهران تا ۴۰ درصد و در شهرستان ها نیز تا ۶۸ درصد کاهش داشته است، بنابراین منابع ما نیز کاهش یافت و براساس منابع دریافتی، عملا می‌توانستیم ۳۰۰ هزار نفر را بیمه کنیم اما با توجه به تعهدات سازمان و در راستای حمایت از بیمه‌شدگان، ارائه خدمات به تمامی کارگران ساختمانی ادامه یافت.

 وی با بیان اینکه در نهایت پیشنهاداتی برای اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی مطرح شد و سازمان تأمین اجتماعی نیز در تدوین قانون جدید همکاری کرد، گفت: بر اساس قانون جدید، مکانیزم دریافت حق بیمه به درصدی از تراکم پروانه ساختمان تغییر یافته است که بر اساس تصویب هیأت وزیران بین ۱۵ تا ۲۰ درصد خواهد بود و امیدواریم با اصلاح قانون امکان افزایش پوشش بیمه‌ای کارگران ساختمانی فراهم شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه از گسترش همکاری این سازمان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه سازمان تأمین اجتماعی از سازمان‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، افزایش همکاری‌ها برای ارائه خدمات مناسب به جامعه هدف مشترک دو مجموعه که کارگران و فعالین عرصه تولید هستند با جدیت دنبال می‌شود.

دکتر نوربخش ایجاد تسهیلاتی برای اشتغال مقرری بگیران بیمه بیکاری را از جمله موارد همکاری تأمین اجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برشمرد و گفت: بر این اساس پس از اشتغال به کار این افراد 90 درصد حقوق آنان توسط سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود و 50 درصد حقوق نیز توسط کارفرما پرداخت خواهد شد و کارگر با 140 درصد حقوق مشغول به کار می‌شود.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سازمان تأمین اجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در 6 حوزه کاری مشترک دو مجموعه خبر داد و گفت: با اجرایی شده این تفاهم‌نامه‌ها شاهد بهبود خدمت‌رسانی به بیمه شدگان خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه این نشست خبری به سوالات خبرنگاران رسانه‌ها در رابطه با مسائل مربوط به این سازمان پاسخ گفت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-01-28 18:03

افزودن دیدگاه جدید