کدخبر :172538 پرینت
04 بهمن 1393 - 16:40

افتتاح «مرکز داده جدید» وزارت آموزش و پرورش

«مرکز داده جدید» وزارت آموزش و پرورش با هدف استقرار نظام جامع رصد، نظارت و ارزیابی در نظام آموزش و پرورش افتتاح شد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، مرکز «داده جدید» وزارت آموزش و پرورش امروز با حضور علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش و محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش افتتاح شد.

این مرکز با هدف استقرار نظام جامع رصد، نظارت، ارزیابی و تدوین کیفیت در نظام آموزش و پرورش، ارتقای جایگاه آموزش و پرورش از نظر شاخص‌های کمی و کیفی در سطح منطقه و جهان به منظور تحقق اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله جمهوری اسلامی ایران، تجهیز مدارس به فناوری اطلاعاتی و ارتباطی و فراهم کردن زمینه استفاده بهینه از آموزش‌های مرتبط با فناوری نو در مدارس ایجاد شده است.

تحول بنیادین و شیوه‌های ارزشیابی دانش‌آموزان برای شناسایی نقاط قوت و ضعف، پرورش استعدادها و خلاقیت دانش‌آموزان، توسعه فرهنگ، تفکر، تحقیق، خلاقیت، نوآوری و بهره‌گیری از روش‌های یادگیری و یاددهی متنوع و مطلوب و ایجاد تفکر منطقی و منسجم برای تحلیل و بررسی موضوعی و توسعه مشارکت معلمان در فرایند بهسازی و برنامه‌ریزی آموزشی، پژوهشی، تربیتی و فرهنگی از اهداف ایجاد این مرکز است.

همچنین تفاهم نامه همکاری فی مابین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت آموش و پرورش به منظور استفاده از ظرفیت های فناوری اطلاعات و ارتباطات برای ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت در حوزه آموزش و پرورش بسته شد.

براساس این تفاهم نامه، ارتقا ظرفیت و مهارت فرهنگیان با کاربرد فاوا، گسترش خدمات و محتوای آموزشی در فضای مجازی برای استفاده جامعه آموزش و پرورش، ارتقا مهارت های دانش آموزان در کاربرد  فاوا، توسعه فنی  و ارتقای کیفیت خدمات مرکز داده اصلی، توسعه سرویس هاس کاربردی  در دستور کار دو وزارتخانه قرار می گیرد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.