کدخبر :172441 پرینت
30 دی 1393 - 02:32

معاون مدیرعامل بانک تجارت:

بانک‌ها نقش بی بدیلی در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دارند

معاون مدیرعامل بانک تجارت طی سخنانی در جمع مدیران و فعالان بانکی و کارشناسان اقتصادی به تشریح نقش تامین منابع مالی حوزه کسب و کار در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پرداخت.

متن خبر

به گزارش سیتنا، سیامک دولتی طی سخنانی در همایش کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی در هتل المپیک، با بیان اینکه اقتصاد ایران از پتانسیل‌های قابل توجهی برای رشد و توسعه اقتصادی برخوردار است، اظهار کرد: اساس طرح سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری در واقع تاکیدی دوباره بر راهبرد تامین رشد پویا و بهبود شاخص‌های مقاومت اقتصادی و دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز بیست ساله با رویکردی جهادی، درون‌زا، پیشرو و برون‌گرا است.

وی مهمترین محورهای مورد بحث در اقتصاد مقاومتی را جلب مشارکت عموم مردم، تقویت روحیه خودباوری و خوداتکایی و محور قرار دادن رشد بهره وری در اقتصاد دانست و خاطرنشان کرد: تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در حوزه ایجاد ثبات در اقتصاد و همچنین مقاوم‌سازی آن در برابر تحولات داخلی و بیرونی اقتصاد تا حد زیادی وابسته به حمایت از کسب و کارهای جدید و مبتنی بر کارآفرینی است.

معاون مدیرعامل بانک تجارت اذعان داشت: بانک‌ها به عنوان واسطه‌گران مالی نقش بسیار موثری در تامین مالی تولید و کمک به رشد اقتصادی برعهده دارند و اهمیت این مسئله زمانی قابل درک خواهد بود که به این موضوع توجه شود که بار اصلی تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی در ایران بر عهده سیستم بانکی است. در واقع با توجه به همین موضوع است که در بندهای 9 و 19 سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، مسئولیت حوزه‌های پولی و بانکی در اقتصاد مقاومتی تبیین گردیده و بر تقویت این حوزه از اقتصاد تاکید شده است.

دولتی در ادامه با تاکید بر اینکه بانک تجارت همواره کوشیده تا در سریع‌ترین زمان ممکن و به بهترین شکل از تولیدکنندگان، سرمایه‌گذاران و پیمانکاران بخش‌های مهم اقتصاد ملی در قالب اعطای تسهیلات حمایت کند افزود: حضور بانک تجارت در سایر عرصه‌های بانکداری مانند پذیرش تعهدات ضمانت‌نامه ها و اعتبارات اسنادی به مراتب پررنگ‌تر بوده است، به نحوی که بانک تجارت با داشتن بیشترین سهم از تعهدات سیستم بانکی نقش بسیار برجسته‌ای را در ارائه این گونه خدمات به طیف وسیعی از فعالان اقتصادی داشته باشد. گستره این حوزه از کسب و کار بانکی در بانک تجارت با توجه به سابقه درخشان آن و همچنین تخصص موجود در بانک، پتانسیل لازم را برای ارائه خدمات مورد نیاز به کسب و کارهای مختلف اقتصادی فراهم نموده است.

معاون مدیرعامل بانک تجارت در امور استان‌ها در پایان با ارائه یک گزارش آماری از نحوه تعامل بانک تجارت با بخش دانشگاهی کشور یادآور شد: بانک تجارت علاوه بر اعطای تسهیلات به بخش‌های مختلف، ارتباط بسیار نزدیکی را با مجموعه دانشگاه‌های سراسر کشور برقرار نموده و از توان مناسبی برای حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان که عموماً از سوی نهادهای دانشگاهی ارائه می‌شود برخوردار می‌باشد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.