سامانه صدور ضمانت نامه اقلام کامپیوتری راه اندازی شد
سامانه هوشمند صدور ضمانت نامه اقلام کامپیوتری با هدف ساماندهی به گارانتی های زیرپله ای و نامعتبر بازار دیجیتال راه اندازی شد.
به گزارش سیتنا به نقل از مهر، سامانه صدور ضمانت نامه لپ تاپ و تبلت، ارائه سرویس و خدمات به تمامی محصولات استاندارد را فراهم می آورد و با استفاده از این سامانه، تمامی مصرف کنندگان و خریداران لپ تاپ و تبلت می توانند با مراجعه به دفاتر نمایندگی صدور ضمانت نامه نسبت به دریافت کارت ضمانت اقدام کنند؛ پس از این مرحله موضوع درخواست و کنترل کیفیت و اطمینان از سلامت دستگاه توسط کارشناسان این سامانه بررسی شده و مصرف کنندگان می توانند از این سرویس و خدمات آن استفاده کنند.
در این سامانه که توسط شرکت انفورماتیک گستر و با همکاری سازمان نظام صنفی رایانه ای راه اندازی شده محدودیتی در مدل و برند نوت بوک و تبلت شامل نمی شود و مصرف کنندگان تمام برندهای معتبر موجود در بازار ایران می توانند از این خدمات استفاده کنند.
استفاده از خدمات گارانتی های یک ساله و دوساله و خدمات پس از فروش برای قطعات یدکی دستگاهها، آسیب های ناشی از نوسانات برق، شکستگی، ضرب دیدگی و نفوذ مایعات در انواع گارانتی های این سامانه دیده شده است.
ساماندهی به گارانتی های زیرپله ای و یکسان سازی خدمات در حوزه گارانتی از جمله دلایل راه اندازی این سامانه خدماتی است.
در این طرح گارانتی هر نوت بوک 41 هزار تومان و گارانتی مربوط به تبلتهای زیر یک میلیون تومان 24 هزار تومان و تبلتهای با قیمت بیش از یک میلیون تومان 35 هزار تومان درنظر گرفته شده است.
به گزارش سیتنا، طبق ماده 4 قانون حمایت از مصرف کنندگان تمامی افراد می توانند نسبت به واردات کالا در کشور اقدام کنند به شرط آنکه یک نماینده قبلا این کالا را به ثبت رسانده باشد؛ فعالان بازار لپ تاپ و تبلت، این ماده قانونی را یکی از دلایل افزایش واردات بدون گارانتی و نبود خدمات پس از فروش منسجم در کشور می دانند.
هم اکنون به دلیل مسائل تحریم و کاهش حجم فعالیت در بازار ایران، بسیاری از شرکتهای عربی بازار دیجیتال ایران را هدف قرار داده اند و به راحتی کالاهای بدون گارانتی وارد بازار کشور می کنند.
طبق آخرین آمارها حدود 20 درصد کالاهای تبلت و لپ تاپ گارانتی معتبر ندارند.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید