بیشترین شکایات مردمی وزارت ارتباطات، از خدمات و سرویسهای اپراتورهاست
رییس مرکز بازرسی، نظارت مدیریتی و پاسخگویی به شکایات وزارت ارتباطات، گفت: در 6 ماههی نخست سال 93 بیشترین درصد شکایات مربوط به ارائهی خدمات و سرویس ها از سوی اپراتورهاست که این شکایات به دقت بررسی میشود.
به گزارش سیتنا، "داود سبوحی" با اشاره به کانالهای رسیدگی به شکایات مردمی، گفت: سامانه سامد (سامانه الکترونیک مردم و دولت) و سامانه 25 در راستای اجرای ماده 25 قانون ارتقاء سلامت نظام اداری، دو کانال ارتباطی در راستای پاسخگویی به شکایات است.
سبوحی یکی دیگر از کانال های ارائهی شکایات را مراجعه حضوری، مکاتبه مستقیم و تلفنی با این مرکز عنوان کرد و افزود: مرکز بازرسی آماده دریافت شکایات ارجاعی، از مراجع نظارتی بالادستی از جمله نهاد ریاست جمهوری، بازرسی کل کشور، کمیسیون اصل 90 مجلس، دیوان محاسبات و ستاد وزارت است.
وی بر تجزیه و تحلیل آمار و دلایل بروز شکایات تاکید کرد و گفت: این مرکز با مشخص کردن فراوانی هر یک از عناوین شکایات، امکان تجزیه و تحلیل و آسیب شناسی را میسر می کند.
وی ارتقاء سطح رضایت مردم از خدمات را ضروری دانست و گفت: این مرکز با اطلاع رسانی به مسئولین ارشد وزارت نسبت به عملکرد واحدهای زیر مجموعه در خصوص ارائه خدمات ذی نفعان تلاش می کند.
سبوحی با بیان اینکه هر چه رضایت مندی در ارائه خدمات بیشتر شود آمار شکایات پایین می آید؛ افزود: البته این موضوع در مورد ایجاد بسترهای جدید برخورداری ازفناوری های نوین صدق نمی کند؛ چرا که ایجاد و برخورداری از این تکنولوژی جدید در ابتدا با کاستی هایی مواجه است که ممکن است آمار شکایات مردم رابه دلیل عدم شناخت مناسب و وجودضعف های احتمالی، بالا برد.
رئیس مرکز بازرسی اظهار کرد: اگر مردم پاسخگویی درست و منطقی در قبال شکایات خود دریافت کنند به این مجموعه اعتماد خواهند کرد و در بروز سایر مسایل نیز این افراد به این مرکز مراجعه میکنند.
وی تصریح کرد: در 6 ماه اول سال 93 بیشترین درصد شکایات مربوط به ارائه خدمات و سرویس ها از سوی اپراتورهاست که این شکایات به دقت بررسی می شود.
سبوحی وظیفه اصلی سامانه 195 را اطلاع رسانی و اقناع مردم و ابهام زدایی در زمینه ارائه خدمات عنوان کرد و گفت: خوشبختانه تعامل خوبی بین مرکز بازرسی و سامانه 195 در روابط عمومی به وجود آمده است.
رئیس کمیته ارتقاء سلامت اداری اظهار کرد: در این کمیته که از ابتدای سال 10 جلسه برای پیگیری امور تشکیل شده است؛ بر اساس شرح وظایف، پیگیری دولت الکترونیک و چالش های آن، وضعیت موجود سلامت دستگاه های مرتبط، برگزاری دوره های آموزشی و شناسایی گلوگاه های مفسده خیز در دستور کار قراردارد.
سبوحی با بیان اینکه این گلوگاه ها شناسایی شده اند ادامه داد: شاخص هایی برای نظارت مستمر بر این گلوگاه ها ارائه شده و پس از نهایی شدن آن ها را اعلام خواهیم کرد.
دبیر ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی، اظهار داشت: این کمیته تاکنون از 22 استان بازدید کرده است.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید