کد مطلب: 

16976

سرعت اینترنت باید متناسب با تامین نیاز کاربران باشد

سرعت اینترنت باید متناسب با تامین نیاز کاربران باشد

معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی، گفت: قرار نیست شبکه‎ی ملی اطلاعات خودش بر روی محتوا کار کند، زیرا وظیفه آن، زیرساخت و ایجاد بستر ارتباطی فضای مجازی است.

 

به گزارش خبرنگار سیتنا، "سعید مهدیون" در حاشیه نشست سراسری شرکت‎های اینترنتی کشور که به منظور بررسی پیش‌نویس طرح اصول حاکم بر صدور پروانه‎های شرکت‎های اینترنتی برگزار شد، درباره‎ی جلسه‎ی آتی شورای عالی فضای مجازی، گفت: آخرین جلسه‎ی شورا یعنی جلسه 17، حدود سه ماه پیش برگزار شد اما زمان برگزاری جلسه‎ی آتی را باید از مهندس انتظاری، دبیر این شورا پرسید، اما تا جایی که اطلاع دارم، جلسه به زودی تشکیل خواهد شد.

وی در ادامه افزود: دو کمیسیون دیگر هم مصوبات خود را دارند، اما بحث کمیسیون ما سیاست‌های توسعه‎ی مراکز داده‎ی داخلی است که در آن چند بند تصویب شده که تسهیل‎گر انتقال محتوا به داخل کشور شده تا بازار داده‌های داخلی، بازاری سودآور شود.

معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی با اعلام حمایت از مراکز داده‎ی داخلی، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات مراکز داده‎ی داخلی در کشور گران بودن خدمات آنهاست و عمده‎ی راهکارهای ما در سطح سیاست گذاری آن است که دولت و دستگاه‌های اجرایی مرتبط، سیاست‌های تشویقی مثل کاهش تعرفه‌ها و حمایت‌های مالی را برای حمایت از آنها در نظر گیرند و درصدی از این هزینه صرفه جویی شده و به خود این مراکز بازگردد.

مهدیون درباره‎ی متولی راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، گفت: مجری راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، وزارت ارتباطات مشخص شده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به بحث اینترنت در شبکه‎ی ملی اطلاعات اشاره کرد و ابراز داشت: وقتی درباره‎ی پهن باند صحبت می‌کنیم، منظور صرفا اینترنت نیست. اینترنت یکی از سرویس‌هایی است که روی شبکه‎ی ملی قابل دسترسی است که فکر می‌کنم در بند دو، الزامات آن آمده است.

به گزارش خبرنگار سیتنا، معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی در همین راستا با تاکید بر مساله‎ی سرعت مجاز اینترنت در کشور بعد از راه‌اندازی شبکه‎ی ملی اطلاعات، اذعان داشت: وزارت ارتباطات هنوز برای سرعت مجاز اینترنت عددی رو مشخص نکرده است، اما در شبکه‎ی ملی اطلاعات، سرعت باید نیازهای کاربر را پوشش دهد.

وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی IP Media، گفت: یکی از اقدامات اساسی جلسه‎ی 17 شورای عالی فضای مجازی، برنامه‎ی ملی برای توسعه‎ی IP Media و IP TV بود. این موضوع هم در کمیسیون عالی تنظیم مقررات و تا جایی که اطلاع دارم در کمیسیون عالی محتوا هم بررسی شد و سازمان صدا‌وسیما مکلف به ارائه‎ی برنامه‌ای ملی شد که این سازمان هم در حال تنظیم این برنامه است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-10-01 11:17

افزودن دیدگاه جدید