کدخبر :1672 پرینت
10 اسفند 1390 - 09:40

دستگیری دو خبرنگار جعلی "پرس تی وی" ایران در لیبی

متن خبر

دو خبرنگاران انگلیسی که تحت عنوان خبرنگاران شبکه "پرس تی وی ایران" فعالیت می‌کردند! هفته گذشته در طرابلس دستگیر شدند. این اولین باری نیست که خبرنگاران خارجی خصوصاً امریکایی و انگلیسی از نام کشورمان برای اجازه تردد استفاده کرده‌اند.

 

به گزارش سیتنا از بولت‌نیوز، روبرت نیکولاس دیویس 32 ساله که تحت نام "نیک جونز" فعالیت رئالیستی می‌کرد و همچنین یک فیلمبردار انگلیسی به نام "گرت  مونتگرمری جانسون" 37 ساله از منطقه "کارماتن شیر" دو خبر نگار انگلیسی هستند که هم اکنون بوسیله شبه نظامیان منطقه میسراته در محلی که قبل از این و در زمان حکومت قذافی متعلق به آکادمی نظامی زنان بوده است، تحت تحقیقات جاسوسی قرار گرفته اند.

 

در این رابطه سعدون السواری؛ از فرماندهان شبه نظامیان، می گوید که این افراد با دو نفر همکار لیبپائیشان در تاریخ 21 فوریه در میدان شهدای ترپولی در حین فیلمبرداری دستگیر شده اند. این مقامات لیبیایی می گویند که آنها ویزای کشور لیبی را ندارند و همچنین هیچ گونه کارت شناسایی و چیزی که مشخصات آنها را تایید کند به همراه نداشته اند. این مقام لیبیایی در مورد دو فرد بازداشت شده می افزاید: آنها فیلمهایی از مناطق نظامی لیبی و همچنین برپایی تشکیلات نظامی لیبیایی به همراه داشته اند.

 

اکنون که "شورای عالی انتقالی لیبی" کنترلی بر بیشتر شهر های این کشور ندارد. گروه های شبه نظامی هر یک به طور جداگانه در شهرهای مختلف لیبی به نمایش قدرت می پردازند و هم اکنون سیستم ملوک الطوایفی در این حکمفرما است.

 

نکته جالب در این موضوع اینست که خبرنگاران انگلیسی بعنوان خبرنگاران شبکه پرس تی وی ایران فعالیت می‌کردند! زیرا فعالیت مستقل آنها در کشور لیبی مشکلاتی را برای آنها ایجاد می‌نماید. این اولین باری نیست که خبرنگاران خارجی خصوصاً امریکایی و انگلیسی از نام کشورمان برای اجازه تردد استفاده می کردند. کشور سوریه و کره شمالی جزء کشورهای هدفی هستند که تا کنون در آنها  خبرنگاران خارجی از مدارک شناسایی ایرانی استفاده کرده اند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.