کد مطلب: 

16631

دیدار خداحافظی سفیر ترکیه در ایران با دکتر واعظی

دیدار خداحافظی سفیر ترکیه در ایران با دکتر واعظی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، صبح امروز در دیدار با سفیر ترکیه، بر افزایش سرعت پیگیری مناسبات اقتصادی و فرهنگی، بین دو کشور، تاکید کرد.

 

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات، دکتر واعظی صبح امروز در مراسمی که به منظور دیدار خداحافظی یاردیم سفیر ترکیه انجام شد؛ گفت: من می خواهم از طریق شما، سلام دولت و ملت ایران را به رئیس جمهور و نخست وزیر ترکیه برسانم و تردیدی ندارم که با هوشمندی جناب آقای اردوغان، ایشان منشاء کارهای بزرگی برای هر دو کشور خواهند بود.

 

وی با بیان اینکه ایران و ترکیه از نظر موقعیت جغرافیایی در منطقه پرآشوبی قرار گرفته، افزود: دو کشوربا ثبات  ایران و ترکیه هر چه بیشتر گستره فعالیتهای اقتصادی و فرهنگی خود را گسترش دهند؛ توفیقات بیشتری نصیب دو کشور خواهد شد.

 

واعظی اظهارکرد: طبیعی است که میان دو کشور، اشتراکات فرهنگی، مذهبی و اقتصادی فراوانی وجود دارد و با اراده موجود، موانع و مشکلات احتمالی نیز قابل رفع است.

 

وی از تصویب موافقتنامه تجارت ترجیهی با رای بالا، در پارلمان ترکیه ابراز خرسندی کرد و افزود: ایران تصویب موافقتنامه را نشانه عزم و اراده دو کشور، برای همکاری های دو جانبه می داند.

 

واعظی تصریح کرد: دولت یازدهم و وزارت ارتباطات، به آنچه که در کمیسیون اقتصادی بین دو کشور توافق شده و همچنین اسنادی که پس از سفر دکتر روحانی به انکارا، بین دو کشور امضاء شده، پایبند است و تا مرحله اجرای نهایی، این اسناد را پیگیری خواهد کرد.

 

در این نشست یاردیم سفیر ترکیه اظهارکرد: پس از استقرار دولت جدید درترکیه ، شروع خوبی را در روابط دو کشور آغاز کردیم و با توجه به اسنادی که طی این مدت بین دوکشور، امضاء شده، توسعه و پیشرفت روابط کاملا ملموس است.

 

وی به سفرخردادماه سال جاری دکتر روحانی، با توجه به شرایط سیاسی و فشارهای بین المللی، برای هر دو کشور اشاره کرد و گفت: باتوجه به همه این فشارها، در زمینه گاز طبیعی، حوزه نفت و بانکداری، گام های مثبتی بین دو کشور برداشته شده و انشاء ا... این مناسبات ادامه خواهد یافت.

 

یاردیم با اشاره به اینکه با نگاه مثبت از ایران به کشور خود باز می گردم؛ ادامه داد: در دوران  ماموریت در ایران با  پاره ای موانع روبه رو شدیم که ریشه در تحولات منطقه داشت؛ اما از اینکه در خاورمیانه زندگی می کنم احساس غرور دارم.

 

وی با تاکید بر اینکه دو کشور ایران و ترکیه ازجمله کشورهای موثر و مهم درخاورمیانه بوده و می توانند تاثیرگذارباشند؛ گفت: همکاری بین ایران و ترکیه در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی، به نفع تمام منطقه، تمام می شود.

 

در پایان دکتر واعظی لوح تقدیر و هدیه ای به رسم یادبود به آقای یاردیم سفیر ترکیه اهدا کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-09-15 08:57

افزودن دیدگاه جدید