کدخبر :1631 پرینت
07 اسفند 1390 - 13:19

همدستی "اینترنت بی سیم و لپ تاپ" برای عقیمی مردان

متن خبر

سایت خبری "الریاض نت" نوشت: یک بررسی نشان می دهد استفاده از لپ تاپ متصل به اینترنت بی سیم (وای فای) با عقیمی مردان، ارتباط  مستقیم دارد.

 

به گزارش سیتنا (CITNA.IR) به نقل از عصر ایران، دکتر باسم ابو رافع استاد دانشگاه و صاحب نظر در زمینه پژوهش های نازایی در دانشگاه ملک سعود عربستان گفت: در سال های اخیر استفاده از لپ تاپ به دلیل راحتی و آسانی استفاده و قابلیت جابجایی افزایش زیادی یافته است. این میزان استفاده از اینترنت وای فای، انسان را در معرض تردد جریان های الکترومغناطیسی صادر شده از لپ  تاپ، قرار می دهد. به ویژه اعضای جنسی مردان به دلیل نزدیکی به لپ تاپ در حالت گذاشتن این وسیله روی پا  بیشتر از سایر بخش های بدن  تحت تاثیر امواج اینترنت قرار می گیرد.

 

وی افزود: حرارت  لپ تاپ در هنگام گذاشتن این وسیله روی پا، به منطقه تولید مثل مردان تاثیر منفی بگذارد و به مرور باعث کندی فعالیت آن شود.

 

ابورافع اضافه کرد: حالت های عقیمی، وضعیتی شایع در جهان است و بر بیش از 70 میلیون زوج در جهان، تاثیر می گذارد. عوامل نازایی به دلیل شرایط محیطی به وجود می آیند که از جمله می توان به امواج الکترومغناطیسی اشاره کرد.

 

همچنین براساس گزارشی که در ژانویه 2012 در مجله "Fertility and Sterility” منتشر شد آمده است: در آزمایش و مقایسه دو نمونه از سلول های بخش تولید مثل 29 حیوان مذکر ، مشخص شد حرارات و امواج وای فای باعث کندی فعالیت آنها می شود.

 

در این مقایسه، نمونه اول در منطقه معمولی رشد قرار گرفت اما نمونه دومی در پایین لپ تاپ روشن قرار داده شد و مشخص شد این نمونه، با کندی فعالیت ، روبه رو شده است.

این گزارش توسط گروه پزشکی در ورجینیا شرقی تهیه شده بود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.