کد مطلب: 

15750

مطمئن‎ترین روش برای پاک کردن اطلاعات موبایل های اندرویدی

مطمئن‎ترین روش برای پاک کردن اطلاعات موبایل های اندرویدی

اسمارت‌فون‌ها یا تلفن‌های هوشمند، بواسطه نقش مهمی که در زندگی روزمره افراد ایفا می کنند، این روزها به گنجینه ای از اطلاعات شخصی دارندگان خود تبدیل شده اند.

 

به گزارش سیتنا به نقل از ایران وایر، چند لحظه تصور کنید که شما با موبایل خود در روز چه کارهایی انجام می‌دهید: چک کردن ایمیل ها، پست گذاشتن در فیس بوک و توئیتر، استفاده از انواع نرم افزارهای ارتباطی همچون وایبر، وی‌چت، کارهای روزمره بانکی و حتی شاید خریدهای اینترنتی.

 

اما آیا تاکنون از خود پرسیده‌اید اگر بخواهید به هر دلیل، اطلاعات حافظه‌ی گوشی خود را پاک کنید، چه باید بکنید؟

 

به عبارت دیگر آیا مطمئن هستید پیش از فروش موبایلتان در بازار موبایل دست دوم، تمامی اطلاعات خود را از آن پاک کرده اید؟ حتمآ می گویید تمامی اطلاعات را با گزینه "بازگشت به تنظیمات کارخانه" (Factory reset) حذف کرده اید تا از پاک شدن آن مطمئن شوید، اما تحقیقات شرکت Avast نشان می دهد استفاده از این گزینه در موبایل های آندرویدی منجر به پاک شدن تمامی اطلاعات نمی شود.

 

شرکت امنیتی Avast، که در زمینه ارائه نرم افزار های امنیتی برای سیستم های ویندوز، مکینتاش و آندروید مشهور است، به تازگی ۲۰ عدد گوشی هوشمند آندرویدی را از وبسایت eBay خریداری کرد تا تحقیقات خود را در زمینه بازیافت اطلاعات موبایل های فاکتوری ریست شده را انجام دهد.

 

نتایج پایان تحقیقات به نوعی همگان را شکفت زده می کند: بیش از ۴۰ هزار عکس که در میان آن ها ۲۵۰ عکس سلفی (خودگرفت) شخصی دیده می شود به همراه ۷۵۰ آدرس ایمیل و اس ام اس ، همچنین ۲۵۰ شماره تماس از این ۲۰ موبایل آندرویدی استخراج شد. این شرکت همچنین می گوید که اطلاعات شناسایی چهار فروشنده این موبایل ها را نیز بازیافت کرده است.

 

موبایل هایی که در این تحقیقات استفاده شدند، از چهار شرکت سامسونگ، ال جی، اچ تی سی و موتورلا انتخاب شده بودند: سه پرچم دار سابق سامسونگ (گلکسی اس ۲، اس۳ و اس۴) به همراه مدل Galaxy Stratosphere این شرکت، مدل Optimus شرکت ال جی، مدل های One X و Sesation 4G شرکت اچ تی سی و مدل Droid RAZR شرکت موتورلا.

 

جود مک کولگن (Jude McColgan)، رئیس بخش موبایل شرکت اواست، می گوید مشکل این است که دارندگان موبایل هیچ توجهی به مفاهیم امنیتی ندارند. آن ها فکر می کنند استفاده از گزینه "بازگشت به تنظیمات کارخانه"، تمامی اطلاعات موبایل آن‌ها را پاک می کند اما در واقع این گزینه تنها اپلیکیشن های موبایل را به حالت اولیه باز می گرداند.

 

برای پاک کردن اطلاعات از روی موبایل های اندرویدی، شرکت اواست پیشنهاد کرده که از برنامه Avast! Anti Theft این شرکت استفاده شود. این برنامه را می توانید به صورت رایگان از گوگل پلی دانلود کنید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-07-17 14:30

افزودن دیدگاه جدید