کد مطلب: 

15710

وزیر ارتباطات: به اپراتور خاطی اجازه‎ی واگذاری نسل سوم موبایل را نخواهیم داد/ به دنبال رفع محدودیت‎های رایتل هستیم

وزیر ارتباطات: به اپراتور خاطی اجازه‎ی واگذاری نسل سوم موبایل را نخواهیم داد/ به دنبال رفع محدودیت‎های رایتل هستیم

سیتنا - وزیر ارتباطات خطاب به یکی از اپراتورها که مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات برای ارتقای اپراتورها به نسل‎ بالاتر را رعایت نمی‎کند، گفت: اگر اپراتور به هر میزان هزینه کرده باشد اما مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات را رعایت نکند قطعا اجازه واگذاری نسل سوم موبایل را نخواهد داشت. (برای مشاهده گزارش تصویری این مراسم اینجا را کلیک کنید.)

 

به گزارش خبرنگار سیتنا، طی مراسمی در سالن الغدیر وزارت ارتباطات و با حضور دکتر "محمود واعظی" وزیر ارتباطات، دکتر "علی اصغر عمیدیان" رئیس سازمان تنظیم مقررات، مهندس "محمود خسروی" مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، مهندس "نصراله جهانگرد" مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات ایران، دکتر "محمد خوانساری" رئیس پژوهشگاه ICT ، مهندس "مهری" مدیرعامل شرکت پست و دزفولی و صدری مدیران عامل اپراتورهای ایرانسل و رایتل، فاز نهایی استفاده متقابل اپراتورهای تلفن همراه (رومینگ ملی) به بهره برداری رسید و البته نکته قابل توجه عدم حضور "وحید صدوقی" مدیرعامل همراه اول در این مراسم بود.

 

در این مراسم دکتر "محمود واعظی" وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تاکید بر سیاست‎های این وزارتخانه در ارائه‎ی سرویس و خدمات مطلوبتر به مردم، گفت: قرار است با جدیت، کیفیت خدمات ICT را به حد مطلوبتر برسانیم، اما فرصت لازم داریم که هم در بخش اینترنت و هم ارائه‎ی خدمات، کیفیت را افزایش دهیم.

 

وی ادامه داد: در این راستا از اپراتورهای موبایل خواسته بودیم که تعرفه هایشان را کاهش دهند و بیشتر رعایت حال مردم را کنند بر این اساس دو اپراتور تعرفه های خود را کاهش دادند که این اقدام قابل تقدیر است.

 

وی با تاکید بر اینکه باید سرویس و خدمات بهتر با تعرفه پایین تر را به مردم ارائه دهیم، در مورد تعرفه اینترنت نیز گفت: با کاهش 35 درصدی نرخ پهنای باند قصد داشتیم مردم بتوانند با 20 درصد کاهش قیمت اینترنت مواجه شوند. بر این اساس این مصوبه توسط اغلب شرکت های اینترنتی اجرایی شد و تنها 2 شرکت به دنبال این هستند که با روش های مختلف این مصوبات را اجرایی نکنند، که از رگولاتوری می خواهیم در این زمینه اقدامات لازم را به عمل آورد.

 

به گزارش خبرنگار سیتنا، واعظی با تاکید بر اینکه روش تعرفه گذاری باید تغییر کند، افزود: مردم باید بر اساس نیازشان حق انتخاب داشته باشند. باید اپراتورها بسته های مختلف را به مردم ارائه دهند تا مردم بر اساس میزان خدمت و کیفیت، قدرت انتخاب داشته باشند.

 

وی ادامه داد: طرح رومینگ ملی را مقدمه ای می دانیم برای قدم بعدی که همان طرح ترابردپذیری شماره‎ها است؛ به این معنی که کاربران با حفظ شماره خود می‎توانند اپراتور بهتر و با کیفیت تر را که تعرفه مناسب تری نیز دارد انتخاب کنند.

 

وزیر ارتباطات افزود: شنیده شده است که یکی از اپراتورها برای انجام این کار رضایت ندارد که از همین تریبون اعلام می‎کنیم که ما این کار را با جدیت انجام خواهیم داد.

 

واعظی با تاکید بر اینکه قطعا نسل سوم موبایل را در نیمه دوم امسال عرضه خواهیم کرد، گفت: مذاکرات با اپراتورهای موبایل از چندماه قبل آغاز شده و در این راستا به دنبال رفع محدودیت های اپراتور رایتل هم هستیم.

 

وی ادامه داد: سازمان تنظیم مقررات بر اساس دستورالعمل کمیسیون تنظیم مقررات در حال مذاکره با اپراتورهای موبایل است که بر اساس اعلام این سازمان با یکی از اپراتورها کارها خوب پیش می رود.

 

واعظی گفت: بر این اساس پیش بینی می‎شود که در روز 12 مرداد ماه جاری که سالروز تحلیف ریاست جمهوری است، اپراتوری که آمادگی دارد به صورت آزمایشی و پایلوت در چند نقطه تهران نسل سوم موبایل را به اجرا دربیاورد و چنانچه این فاز آزمایشی خوب پیش رود، اول شهریورماه پروانه واگذاری خدمات نسل سوم موبایل را به این اپراتور خواهیم داد.

 

به گزارش خبرنگار سیتنا، وزیر ارتباطات خطاب به یکی از اپراتورها که مصوبات اجرایی شدن این پروژه را رعایت نمی کند، گفت: بدانید که اگر اپراتور به هر میزان نیز هزینه کرده باشد اما مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات را رعایت نکند قطعا به آن اجازه واگذاری نسل سوم موبایل را نخواهیم داد. اگر فشار هم بیاورند وزارتخانه پروانه ای در این زمینه صادر نخواهد کرد.

 

واعظی گفت: در رومینگ ملی به دنبال تعامل میان شبکه اپراتورها هستیم و اپراتورها نباید در این شبکه مزاحم یکدیگر شوند.

 

وزیر ارتباطات در مورد نسل چهارم تلفن همراه نیز گفت: برای این پروژه و امکان سنجی اینکه بخواهیم از  ورود اپراتور چهارم به این پروژه استقبال کنیم در دستور مطالعه قرار گرفته و برای آن مشاور انتخاب کرده ایم تا بازار آینده و اینکه ورود یک اپراتور دیگر به بازار گنجایش دارد یا خیر را بررسی می کنیم که به نظر می رسد این موضوع 5 ماه زمان می برد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-07-15 07:44

افزودن دیدگاه جدید