حضور 500 میلیون طرفدار فوتبال در فیسبوک!
فیسبوک با ارائه بخشی از آمارهای مخصوص خود، سعی دارد تا بازار جذب آگهی را در آستانه بزرگترین رویداد فوتبالی جهان به سمت خود بکشاند. این شبکه اجتماعی میگوید که نیم میلیارد شناسه کاربریاش از طرفداران فوتبال هستند.
به گزارش سیتنا به نقل از مشبل، فیسبوک در آستانه برگزاری بازیهای جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ در برزیل، به قصد جذب آگهیدهندگان در این رشته، بخشی از آمارهای ویژه خود را افشا کرده است. رقمی معادل ۵۰۰ میلیون طرفدار فوتبال در فیسبوک، خبر ویژه ای است که این شبکه اجتماعی افشا کرده و میگوید ایالات متحده آمریکا با ۴۸.۹ میلیون طرفدار فوتبال، رتبه دوم فوتبالیهای فیسبوک را کسب نموده است.
رتبه اول هم که هیچ تعجبی ندارد اگر مختص برزیل باشد. این کشور با ۵۳.۸ میلیون کاربر دوستدار فوتبال، صدرنشین است. البته فیسبوک هر کاربری را که صفحه رسمی یک تیم یا بازیکن فوتبال را لایک کند، فوتبالدوست میشمارد.
باقی آمارها نشان میدهند که ۶۰ درصد این فوتبالدوستها جوان بوده و زیر ۳۴ سال سن دارند. در میان آنها، ۵۱ درصد زن و ۴۹ درصد مرد هستند و ۶۲ درصد فوتبالیها تمام روزهای هفته گذشته در فیسبوک حضور داشتند.
فوتبالدوستان ۱.۷ برابر دیگران بیشتر عکس به اشتراک میگذارند و ۱.۹ برابر بیشتر پیام خصوصی میفرستند. آنان همچنین ۱.۷ برابر بیش از یک کاربر عادی فیسبوکی ویدئو شر میکنند و به همین میزان نیز کامنت بیشتری مینویسند.
طی ماه گذشته میلادی ۱۶.۸ میلیون کاربر فوتبالی فیسبوک در زمینه این رشته ورزشی فعالیت مجازی داشته و ۸۹ درصد از آنان از طریق موبایلهای خود با این شبکه اجتماعی در ارتباط بودهاند.
فیسبوک خود را در رقابت با آگهیگیرندههای تلویزیونی میبیند. با این حال یکی از نمایندههای فیسبوک حاضر نشد از معیارهای دقیق این مقایسه سخن بگوید.
فیسبوک همچنین با توییتر بر سر این مساله در حال رقابت است. توییتر ثابت کرده که در بحثهای مربوط به رویدادهای زنده، یکی از اولین شبکهها در رابطه با جذب کاربران است. فیسبوک سعی دارد با ارائه هشتگها و لیست موضوعات برتر روز (ترند)، بخشی از ترفندهای توییتر را در جهت افزایش مخاطب به کار گیرد.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید