کدخبر :14573 پرینت
22 اردیبهشت 1393 - 15:43

ارتقاء نرم افزاری و سخت افزاری سیستم سپهر بانک صادرات توسط شرکت خدمات انفورماتیک

متن خبر

بانک صادرات به منظور افزایش ظرفیت و پایداری ارائه خدمات بانکداری الکترونیک، پروژه ارتقای سامانه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری سیستم‌های مرکزی سپهر را با همکاری شرکت خدمات انفورماتیک به مرحله اجرا درآورد.

به گزارش سیتنا (CITNA.IR)، از آنجایی که یکی از الزامات توسعه خدمات بانکداری، افزایش ظرفیت و پایداری زیرساخت‌های بانکی است، شرکت خدمات انفورماتیک به عنوان مجری و مشاور شبکه یکپارچه بانکی در بانک صادرات ایران، پیشنهاد ارتقای سامانه‌های مرکزی این بانک را به لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری به مدیریت ارشد بانک مذکور ارائه کرد که با استقبال مسئولان امر مواجه شد.

اجرای پروژه مذکور که از حدود 5 ماه پیش در حوزه تأمین تجهیزات سخت افزاری و 3 ماه پیش در حوزه تغییرات نرم‌افزاری برنامه‌ریزی و آغاز شده بود، با تامین بخش اول Main Frame های جدید بانک صادرات ایران توسط شرکت خدمات در نیمه اول فروردین ماه، وارد فاز اجرایی شد و از آن پس با برگزاری نشست‌ها و جلسات متعدد داخلی و مشترک با بانک، ضمن درنظر گرفتن تمامی حساسیت‌ها و تبعات اجرای پروژه، 4 و 5 اردیبهشت ماه به‌منظور اجرای مرحله نهایی فرایند ارتقا مورد توافق قرار گرفت.

در بازدید خدارحمی عضو هیات مدیره و گودرزی، معاونت فناوری اطلاعات بانک با همراهی نجفی مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک از اجرای مانور شعب، خدارحمی ضمن ابراز خشنودی از روند اقدامات صورت گرفته خاطر نشان کرد: این ارتقا با توجه به شرایط تحریم تا حدودی با تاخیر انجام شد ولی با اقدامات صورت گرفته از سوی شرکت، امیدواریم شعب بانک با سیستم های جدید، با کمترین میزان مشکلات نسبت به ارائه خدمات بانکی اقدام کنند.

وی همچنین تاکید کرد: تعاملات بانک و شرکت خدمات انفورماتیک در بالاترین و مطلوبترین وضعیت خود قرار دارد و خوشبختانه با سطح تعاملات موجود، امید می رود که بیش از پیش زمینه مناسب برای اقدامات بزرگ و تحولات چشمگیر در بانک فراهم شود.

با اجرای این پروژه، علاوه بر ارتقای ماشین‌های مرکزی بانک صادرات ایران که منجر به افزایش 8 برابری توان پردازش سیستم های مرکزی سپهر شد، نسخه سیستم عامل و پایگاه های داده و همچنین CICS بانک نیز به آخرین نسخ موجود ارتقا پیدا کرده و ضمن افزایش قابل توجه سرعت انجام تراکنش ها و کاهش زمان اجرای عملیات شبانه، بستر لازم جهت راه اندازی سامانه مدیریت کانال در بانک صادرات ایران نیز فراهم شد.

شعب بانک پس از اعمال مجموعه گسترده ای از تغییرات انجام شده در سامانه های مرکزی سپهر، از هفتم اردیبهشت ماه بدون هیچگونه مشکل بازدارنده، سرویس دهی معمول خود را آغاز کردند که این مهم، شاید در نوع خود رکوردی کم سابقه در اجرای پروژه‌های ارتقای شرکت خدمات انفورماتیک باشد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.