کدخبر :1066 پرینت
06 دی 1390 - 09:51

اتمام بازسازی و نوسازی شبکه‌ی رادیویی همراه اول تا پایان بهمن‌ماه

متن خبر

معاون شرکت ارتباطات سیار ایران از 2 تحول کلی در شبکه موبایل همراه اول در بخش‌های هسته و رادیویی خبر داد و تاکید کرد که تا پایان بهمن ماه بازسازی و نوسازی شبکه رادیویی ارتباطات سیار به اتمام می‌رسد.

 

به گزارش سیتنا، داوود دهقان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بهینه سازی و نوسازی شبکه همراه اول در بخش مرکزی شبکه که در ماه جاری به اتمام می رسد، اظهار داشت: به این ترتیب کل مشکلات انسدادهای ترافیکی شبکه موبایل حل خواهد شد.

 

وی بهینه سازی و نوسازی شبکه در بخش هسته را مربوط به مراکز HLR ( مرکز ذخیره اطلاعات مشترکان) و مراکز مشترکان اعتباری عنوان کرد و ادامه داد: در بخش رادیویی نیز بازسازی شبکه تا پایان بهمن ماه به اتمام می رسد که به طور قطع مشکلات قطعی و وصلی حین مکالمات در شبکه رفع خواهد شد.

 

معاون فنی و مهندسی شرکت ارتباطات سیار با اشاره به عواملی که موجب پدید آمدن نقطه کور در شبکه تلفن همراه می شود، تاکید کرد: انتخاب دقیق نقاط جغرافیایی برای پوشش و نیز نصب تجهیزات از جمله عواملی است که در پوشش شبکه موبایل و رفع نقاط کور این شبکه می تواند موثر واقع شود.

 

وی با بیان اینکه در برخی مواقع امکان انتخاب دقیق نقاط جغرافیایی وجود ندارد، ادامه داد: به لحاظ تجهیزات نیز تمامی تلاش این است که با بهینه سازی شبکه بتوان تمهیدات فنی و هزینه ای لازم را به کار بست تا تجهیزات در محل موردنظر نصب شود و نقاطی که هم اکنون تحت پوشش شبکه نیستند وارد این شبکه شوند.

 

دهقان با تاکید براینکه هر نقطه کوری که به اطلاع مان برسد به سرعت تحت پوشش قرار می گیرد، گفت: در نقاط کور شبکه، عدم تملک مکان نیز از دیگر مواردی است که سبب می شود توسعه شبکه با سرعت موردنظر انجام نشود.

 

وی تصریح کرد که پوشش کامل شبکه همراه اول و رفع نقاط کور به لحاظ فنی در حال انجام است.

 

پیش از این یک مقام مسئول در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با توضیح آنکه سطح سیگنال در تست شبکه های موبایل باید به عددی قابل قبول از نظر این سازمان برسد به مهر گفت: به رغم اظهارات اپراتورها این عدد تفاوتهایی دارد و حتی نقاطی کاملا کور در شبکه موبایل دیده می شود.

 

به گفته غلامرضا داداش زاده طی 5 ماه نخست امسال بیشترین درخواستهای ارائه شده و شکایات مردم به رگولاتوری مربوط به حوزه تلفن همراه بوده و براین اساس این سازمان به اپراتورهای تلفن همراه به دلیل وضعیت نامطلوب کیفیت شبکه و ضعف آنتن دهی موبایل تذکر داده است.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.