کدخبر :305581 پرینت
17 مرداد 1403 - 10:07

بدون نوآوری، عبور از شرایط سخت اقتصاد میسر نیست

نائب رئیس اتاق ایران، معتقد است: عبور از شرایط سخت امروز اقتصاد کشور، فقط با نوآوری و استفاده از سرمایه‌های انسانی ایران میسر خواهد بود و به همین اندازه، کسانی که خود را برخلاف واقع، سرمایه انسانی نشان می‌دهند، می‌توانند تمدن و اقتصاد کشور را زمین بزنند.

متن خبر

دومین نشست از سلسله نشست‌های «فرصت حضور در اقتصاد بین‌الملل» با موضوع «اکوسیستم نوآوری؛ واقعیت‌های اقتصاد ایران» در اتاق ایران برگزار شد.

قدیر قیافه، نائب رئیس اتاق ایران در این نشست، گفت: عبور از شرایط سخت امروز اقتصاد کشور، فقط با نوآوری و استفاده از سرمایه‌های انسانی ایران میسر خواهد بود و به همین اندازه، کسانی که خود را برخلاف واقع، سرمایه انسانی نشان می‌دهند، می‌توانند تمدن و اقتصاد کشور را زمین بزنند.

قیافه با تأکید بر اهمیت ممانعت از خروج جوانان و سرمایه‌های کشور، افزود: امروز انواع موانع در مسیر فعالیت اقتصادی سرمایه‌های انسانی در کشور، وجود دارد اما متأسفانه مسیر آن‌ها برای خروج از کشور هموار است.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، با بیان اینکه 27.3 تریلیون دلار ارزش سرمایه‌های طبیعی و معدنی کشور است، اظهار کرد: به‌طورقطع، اگر سرمایه انسانی نوآوری وجود نداشته باشد، این سرمایه‌ها همچنان مدفون مانده و قادر به استفاده از آن نخواهیم بود. برای ایجاد ارزش‌افزوده از این سرمایه‌های طبیعی باید سرمایه‌های انسانی را به کار بگیریم تا با رشد مناسبی در تولید ناخالص داخلی مواجه شویم.

او ادامه داد: ایران امروز وضع بسیار نامناسبی در تولید ناخالص داخلی دارد. بر اساس آمار ارائه شده از سوی کشور به بانک جهانی، تولید ناخالص داخلی ایران حدود 413 میلیارد دلار اما در واقعیت بیشتر از 270 میلیارد دلار نیست. این در حالی است که یک کشور جعلی و غیرقانونی در دنیا، 530 میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی دارد. لذا ما برای عبور از این شرایط راهی جز نوآوری و ابتکار و استفاده از سرمایه انسانی خود نداریم.

قیافه با تأکید بر ضرورت ایجاد همدلی در کشور برای عبور از مشکلات، گفت: این امر نیازمند عزم و اراده ملی است. باید با اراده ملی و دانش ملی و سرمایه‌های کشور از این شرایط عبور کنیم و در غیر این صورت شرایطی بهتر از شوروی در پایان دهه 90 میلادی نخواهیم داشت.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.