کدخبر :305013 پرینت
06 مرداد 1403 - 10:18

اکرم فداکار: فیلترینگ پروژه شکست‌ خورده‌ای است

فداکار، از گزینه‌‌های تصدی پست وزارت ارتباطات در دولت چهاردهم، گفت: فیلترینگ، پروژه شکست‌ خورده ای است و باید این حوزه در تقابل با اهدافی که تاکنون دنبال شده است، مجددا آسیب شناسی و در سیاست‌ها بازنگری جدی صورت گیرد که این موضوع نیازمند اجماع سازی است.

متن خبر

اکرم فداکار، از نامزدهای تصدی سکان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت چهاردهم در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون برنامه‌ها برای تحقق وعده‌های رئیس جمهور منتخب در حوزه فضای مجازی، گفت: فیلترینگ و رویکرد اصلی را رئیس جمهور منتخب بارها درباره آن صحبت کرده‌اند، این پروژه، پروژه شکست‌ خورده ای است و باید برعکس اهدافی که تاکنون دنبال شده است، مجددا آسیب شناسی و بازنگری جدی صورت گیرد و این موضوع نیازمند اجماع سازی است، در همین راستا رئیس جمهور منتخب نیز بر وحدت و هم زدایی، تاکید داشتند.

وی، گفت: به نظر می‌رسد که تاکنون نتوانسته‌ایم تبیین درستی بر آنچه در واقعیت اتفاق افتاده، داشته باشیم، بدین معنا که اتفاقی در گذشته تصمیم گیری شده و به دنبال آن نتایجی حاصل شده است، در واقعیت آسیب‌هایی رخ داده و نتایجی به دست آمده که باید این موضوع را از ریشه مورد بازنگری قرار داد.

فداکار، تاکید کرد: اکنون در شرایطی قرار داریم که با مهاجرت نخبگان روبرو هستیم، بزرگترین عاملی که می‌تواند موجب برگشت آنها شود، همین امیدآفرینی از طریق رفع فیلترینگ است، چراکه آنها خواستار شرایط خاصی نیستند و تنها چیزی که می‌خواهند فضای متعادلی برای فعالیت و ارتباط با تمام دنیا از کشور خودشان است.

مدیركل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، افزود: حوزه اقتصاد دیجیتال و فناوری اطلاعات به صورت کلی مورد ضعف بوده و در مقایسه با حوزه زیرساخت و ارتباطات کم توجهی بیشتری به آن صورت گرفته است؛ همچنین سهم اقتصاد دیجیتال نسبت به GDP و نسبت آن در دنیا گویای این موضوع است که ما در این بخش نیاز به اقدامات بیشتری داریم و باید در جهت توسعه شرکت‌های فعال در این حوزه تلاش کنیم.

فداکار، خاطرنشان کرد: توسعه زیست بوم فعالین حوزه اقتصاد دیجیتال ابعاد متفاوتی دارد، اما در هر صورت تمامی آنها جای کار دارند و قطعا باید این حوزه مورد توجه ویژه واقع شود و مورد سازماندهی جدید در دولت چهاردهم قرار گیرد و در نهایت باید به عنوان نهاد حاکمیتی بستر مناسب برای فعالین این حوزه فراهم شود.

وی، اشاره کرد: اقتصاد دیجیتال حوزه انسان محور و موضوع اصلی آن نیروی انسانی است و مسئله ای که وجود دارد حفظ و نگهداشت آنها می باشد.

انتهای پیام

سیتنا در گزارش‌ها و گفت‌وگوهای مختلف طی روزهای اخیر در تلاش است فارغ از اینکه چه فردی برای تصدی سکان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انتخاب شود، برنامه‌ها و طرح‌های این گزینه‌ها برای تحقق وعده‌های رئیس جمهور منتخب در فضای مجازی را جویا شود.

خبرنگار: فرزانه احمدی منش

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.