کدخبر :304854 پرینت
02 مرداد 1403 - 20:03

نشست صمیمی و کارشناسی مسوولان کانون هماهنگی فاوا با معاون سیاستگذاری وزیر ارتباطات برای بهره حداکثری از ظرفیت کیتکس

به‌منظور بالا بردن کیفیت و اثربخشی رویداد نمایشگاه فناوری ارتباطات، اطلاعات و برق پایدار (کیتکس کیش) که از ۱۹ تا ۲۲ شهریورماه پیش‌رو برگزار خواهد شد، امروز (سه شنبه) یک نشست کارشناسی بین هیات رئیسه کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار فاوا و دکتر علی اصغر انصاری، معاون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام گرفت.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از کانون هماهنگی فاوا، دکتر انصاری چند ماهی پس از شروع وزارت دکتر زارع پور به سمت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منصوب گردید و به‌موازات آن مسئولیت اجرایی شبکه ملی اطلاعات را نیز بر عهده داشت.

انصاری قبل از منصوب شدن به این سمت، به عنوان یک پتانسیل قائم به ذات و عاشق خدمت، با همکاری تشکل های حوزه فاوا، کنفرانس ظرفیت های شبکه ملی اطلاعات را برنامه‌ریزی نمود.

پیش از آن نیز در اواخر دولت دوازدهم، نمایشگاه های دستاوردهای حوزه فاوا با مشارکت تشکل های خصوصی فاوا توسط دکتر انصاری شکل گرفت.

هرچند که داشتن سمت های سازمانی در دستگاه های دولتی توام با قابلیت های ذاتی مدیریتی اثربخشی بیشتری دارد، ولی بهره مندی از خبرگان دولتی با ویژگی نگاه فراسازمانی، فارغ از پست سازمانی هم فرصتی است که بی توجهی به آن از جمله تلفات و حیف شدن فرصت هاست.

در شورای سیاستگذاری رویداد کیتکس تصمیم بر آن شد که از تمام فرصت ها در دوره انتقال دولت سیزدهم به چهاردهم و آغاز به کار دولت جدید، در حوزه فاوا و صنایع مرتبط استفاده شود، تا خللی در طرح های توسعه، جهش تولید و جلب مشارکت مردمی حادث نگردد.

این دلیلی بود که دکتر داوود ادیب، رئیس کانون فاوا به اتفاق مهندس فرامرز رستگار، دبیر کانون فاوا با دکتر انصاری برای ایجاد یک فرصت استثنایی در رویداد نمایشگاه کیتکس، نشستی صمیمی و کارشناسی برقرار نمودند.

محورهای اصلی نمایشگاه و رویکردهای عملیاتی آن به عنوان نمایشی از یک مدل کوچک از فضای واقعی فاوا، تحول دیجیتال، برق پایدار، توسعه دریامحور، هوش مصنوعی و هوشمند سازی از جنبه های فناوری، تنظیم گری، کارآفرینی، رونق کسب و کارها برای فناوری های نوظهور از جمله بحث های این نشست بود.

استفاده از طرح های خلاقانه ارائه شده در جشنواره فاوا توسط کارشناسان و دانشمندان کشور، لزوم تشویق برگزیدگان در این رویداد و استفاده از این طرح ها برای رفع بخشی از نیازهای کشور و همچنین تحریک انگیزه بیشتر در جوانان، محققان و صنعتگران کشور هم، گام موثر دیگری بود که مورد توافق طرفین قرار گرفت.

با توجه به محدودیت های مالی و نیروی انسانی و برنامه های جهشی فراوان که پیش رو داریم تا ایران عزیز را به جایگاهی در حد شان ملت شریف ایران در حوزه فاوا و اقتصاد دیجیتال برسانیم، پیرامون‌نقش بهره وری در این حوزه و راه های پیاده سازی عملی آن در این رویداد هم توافقات لازم انجام شد.

برگزاری نمایشگاه در جزیره کیش به دلیل اهمیت توسعه دریامحور که سیاستهای کلی آن در سال گذشته توسط مقام معظم رهبری ابلاغ گردیده، مورد تایید قرار گرفت و مقرر شد تا برنامه‌ریزی لازم برای استفاده از دریا به عنوان یکی از مواهب الهی و منابع سرشار برای زمینه سازی رشد علم و فناوری، افزایش کار و ثروت، تامین نیازهای حیاتی و تولید اقتدار، انجام شود.

در خاتمه این نشست قرار شد شورای سیاستگذاری نمایشگاه کیتکس برنامه اقدامات کاری خود را برای استفاده هرچه بیشتر از این فرصت که همزمان با روزهای آغاز بکار دولت چهاردهم و در راستای سیاست های رئیس جمهور منتخب در استفاده از نظرات کارشناسی و خبرگانی است، ارائه دهد.

جلسات هم اندیشی پیشا نمایشگاه، دقت در برگزاری نمایشگاه و فعالیت های جانبی و پیگیری توافقات و پیشنهادات در مرحله پسا نمایشگاه و ادامه رویدادهای مکمل با فواصل سه ماهه از دیگر تصمیمات این نشست بود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.