کدخبر :295313 پرینت
09 خرداد 1403 - 12:21

برنامه پنتاگون جهت استفاده از ماهواره های خصوصی برای اهداف نظامی

پنتاگون یک برنامه فضایی راه اندازی کرده است که به ارتش آمریکا اجازه می‌دهد از ماهواره های خصوصی برای اهداف نظامی استفاده کند. به گفته یک مقام ارشد در نیروی فضایی آمریکا، دلیل این تصمیم، اقدام ایلان ماسک در سال 2022 در منع ارتش اوکراین برای استفاده از ماهواره‌های استارلینک در حملات نظامی علیه نیروهای روسی است.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از اسپوتنیک، پنتاگون یک برنامه فضایی راه اندازی کرده است که به ارتش آمریکا اجازه می دهد از ماهواره های خصوصی برای اهداف خود استفاده کند.

رئیس بخش بازرگانی نیروی فضایی آمریکا، گفت: دلیل این تصمیم، اقدام ایلان ماسک در پایان سال 2022 برای منع ارتش اوکراین از استفاده از ماهواره‌های استارلینک برای حمله به نیروهای روسی بود.

وی افزود: که برنامه جدید تضمین می کند که ارتش می تواند در تمام "طیف درگیری ها" به سیستم های فضایی تجاری تکیه کند.

در همین حال، چندی پیش دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور فضایی به خبرنگاران گفت: ما می‌خواهیم راه‌حل‌های فضایی تجاری را در عملیات‌های روزانه خود در زمان صلح ادغام کنیم تا بتوانیم در زمان درگیری به آنها اعتماد کنیم.

به گفته وی، وزارت دفاع آمریکا آمادگی دارد از توسعه فرصت های جدید برای شرکت های خصوصی که دارای پتانسیل در چارچوب نیروهای مشترک هستند، حمایت کند.

اسپوتنیک نوشت: مسکو پیش از این بارها اشاره کرده است که روسیه همراه با سایر کشورها به ویژه چین، طرفدار جلوگیری از مسابقه تسلیحاتی در فضا و حفظ آن برای اهداف صلح آمیز است.

وزارت امور خارجه روسیه پیش‌تر خاطرنشان کرد که ایالات متحده و متحدانش در حال برداشتن گام هایی برای اجرای نصب تسلیحات در فضا و استفاده از فضای بیرونی برای عملیات رزمی نه تنها برای اهداف دفاعی، بلکه از تلاش برای قرار دادن فضا به عنوان یک عرصه جدید رقابت و درگیری بین دولت ها دست بر نمی دارند؛ روسیه و چین به عنوان مخالفان اصلی شناخته می شوند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.