کدخبر :291724 پرینت
11 اسفند 1402 - 00:35

تشخیص سلامت چشم‌ها از رنگ مردمک فرد در عکس‌های یادگاری

اگرچه هنگام گرفتن عکس، احتمالا با قرمز شدن مردمک چشم عکس یادگاری شما خراب شود، اما متخصصان معتقدند این رنگ قرمز مردمک نشان از سلامت چشم فرد دارد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، دوربین‌های عکاسی دید بسیار خوبی از آنچه که در پشت چشم‌ها رخ می‌دهد، فراهم می‌کنند. متخصصان آکادمی چشم‌پزشکی آمریکا می‌گویند، وقتی نور فلاش دوربین مستقیماً وارد چشم فرد شده و با رگ‌های خونی شبکیه چشم برخورد می‌کند و باعث روشن شدن آن می‌شود، مردمک چشم در عکس قرمز دیده می‌شود. البته این پدیده معمولا از هر ۱۰۰ عکس، در یکی رخ می‌دهد.

اغلب مردم موقع عکسبرداری با فلاش، دوست ندارند مردمک چشمشان قرمز شود و با این اتفاق حسابی ناراحت می‌شوند اما اگر بدانند قرمزی مردمک نشان‌دهنده سلامت چشم‌هایشان است و در رگ‌های خونی شبکیه چشم آن‌ها هیچ نوع انسدادی وجود ندارد، قطعا وضعیت برای آن‌ها تغییر خواهد کرد.

در مقابل، اگر تحت چنین شرایطی چشم‌ها در داخل عکس قرمز نباشند، احتمال ایراد چشمی وجود دارد. بطور مثال برخی مواقع ممکن است تنها یکی از دو چشم فرد در عکس به رنگ قرمز دیده شود که این وضعیت در کودکان خردسال رایج است. این در صورتی رخ می‌دهد که یکی از چشم‌های فرد انحراف داشته باشد و هر دو چشم در یک جهت قرار نگیرند.

اما این تئوری زمانی نگران‌کننده می‌شود که به جای بازتاب عادی رنگ قرمز، رنگ چشم‌ها سفید، خاکستری یا سفید متمایل به زرد دیده شود. این بیماری هم معمولا در کودکان شایع است و به نام رتینوبلاستو (تومور شبکیه) که نوعی سرطان پیشرونده سریع به‌شمار می‌رود و در سلول‌های شبکیه چشم رشد می‌کند شناخته می‌شود.

ایجاد نقطه سفید در چشم‌ها موقع عکاسی نیز یکی دیگر از علائم نگران‌کننده در سلامت چشم است. این علامت نشان می‌دهد که فرد به آب‌مروارید یا جداشدگی شبکیه مبتلاست و درمان آن ضروری است.

متخصصان معتقدند درخشش سفید یا زردرنگ در چشمان فرد به هنگام عکاسی نشان‌دهنده بیماری کوتز، نوعی ناهنجاری در رگ‌های خونی در پشت شبکیه چشم است که اگر بدون درمان بماند، منجر به نابینایی جزئی یا کامل می‌شود.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.