کدخبر :291256 پرینت
29 بهمن 1402 - 14:57

‏مهلت سه روزه برای حذف آگهی‌های املاک آنلاین جعلی در دبی

دپارتمان زمین دبی اعلام کرد که تمام دفاتر املاک و مستغلات باید درگاه‌های پلتفرم دیجیتال املاک و مستغلات خود را ظرف سه روز کاری به‌روزرسانی کنند، که این مهم باید منجر به حذف تمام املاک غیرقابل دسترس برای اجاره یا فروش شود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، از کارگزاران املاک در دبی خواسته شده است که تمام املاک غیرقابل‌فروش یا غیرقابل‌اجاره را از پلتفرم‌های دیجیتال خود حذف کنند. دپارتمان زمین دبی به نمایندگان مهلت سه روزه داد تا آگهی‌های املاکی را که دیگر برای فروش یا اجاره نیستند حذف کنند. «از طریق بازرسی‌های برنامه‌ریزی شده ما از پورتال‌های الکترونیکی املاک، متوجه شدیم که برخی از املاک وجود دارد که دیگر برای فروش یا اجاره در دسترس نیستند و هنوز توسط نمایندگان املاک در پورتال‌ها نمایش داده می‌شوند.»

دپارتمان زمین دبی در پلتفرم رسانه اجتماعی خود اعلام کرد: «بر این اساس، تمام دفاتر املاک و مستغلات باید درگاه‌های پلتفرم دیجیتال املاک و مستغلات خود را ظرف سه روز کاری به‌روزرسانی کنند، که باید منجر به حذف تمام املاک غیرقابل دسترس برای اجاره یا فروش شود.» این خبر منتشر شد که چگونه آگهی‌های املاک جعلی از ساکنان کلاهبرداری می‌کنند و چگونه تبلیغات املاک و مستغلات یا نمایندگان آنها را گمراه می‌کنند.

این مستاجران بالقوه توسط آگهی‌هایی که خانه‌هایی را که در دسترس نبودند یا قبلاً تصرف شده بودند، فریب خورده بودند. در طی یک نظرسنجی ۶۵۹ نفر از میان بیش از دو هزار پاسخ‌دهنده گفتند که کارگزاران عکس‌های جعلی از خانه‌های جذاب منتشر می‌کنند، اما «واقعیت بسیار متفاوت است».

مقام نظارتی دبی همچنین ۳۰ شرکت املاک و مستغلات را به دلیل عدم رعایت شرایط و ضوابط مشخص شده در آگهی‌های املاک، هر کدام ۵۰ هزار درهم جریمه کرد. تعدادی پلت‌فرم آنلاین در امارات وجود دارد که املاک را برای فروش و اجاره ارائه می‌دهند. پلت‌فرم‌های Dubizzle، Property Finder، Bayut، Asteco، Allsopp و Allsopp برخی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های فعال در امارات برای خرید و اجاره ملک هستند. این دپارتمان از همه کارگزاری‌های املاک و پورتال‌ها خواست تا یک ایمیل به licensing@rera.gov.ae با شواهدی مبنی بر حذف املاک غیرقابل‌دسترس از وب‌سایت‌هایشان ارسال کنند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.