کدخبر :290200 پرینت
02 بهمن 1402 - 09:46

وعده نخست‌وزیر ویتنام برای حمایت از شرکت‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی و نیمه‌هادی‌ها

نخست‌وزیر ویتنام از سرمایه‌گذاران جهانی درخواست کرده که نسبت به سرمایه گذاری در حوزه‌های هوش مصنوعی، صنعت خودرو و صنایع نیمه‌هادی ویتنام سرمایه‌گذاری نمایند، چرا که این صنایع از حمایت‌های تضمین شده دولت این کشور برخوردار هستند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، نخست‌وزیر ویتنام در نشستی با مدیران اجرایی شرکتهای چندملیتی همانند گوگل، صنایع سنگین میستوبیشی و غیره در حاشیه اجلاس جهانی داووس، اظهار داشته است در استراتژی توسعه اقتصادی و اجتماعی ویتنام برای دوره 2021 الی 2030، دولت این کشور منابع مورد نیاز برای توسعه سریع و پایدار علوم، تکنولوژی، خلاقیت و نوآوری، و تحول دیجیتال را تعیین و مشخص نموده است.

در این برنامه بر سه زمینه هوش مصنوعی، صنایع نیمه‌هادی و صنعت خودرو تمرکز و توجه بیشتری صورت گرفته است. ویتنام استراتژی هوش مصنوعی خود را که شامل ساخت مراکز ملی داده‌ها می‌باشد، تهیه و ارائه نموده است.

همچنین به صنایع نیمه‌هادی به عنوان یک محور جدید توسعه نگریسته و برای سرمایه‌گذاری در سه بخش طراحی، ساخت و بسته‌بندی برنامه‌ریزی نموده است. از اولویت‌های صنایع خودروی این کشور نیز توسعه خودروهای برقی، استفاده از مواد پاک، آلاینده‌ها با کربن اندک و انتقال سبز ذکر شده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.