کدخبر :289820 پرینت
21 دی 1402 - 10:41

رونمایی هیوندای از تاکسی‌های هوایی

شرکت سوپرنال «AAM» گروه هیوندای موتور، از آخرین وسیله نقلیه الکتریکی خود، یک هواپیما با ظرفیت یک خلبان و چهار سرنشین با نام S-A2 با هدف ایجاد سفرهای هوایی شهری و بین شهری ایمن، کارآمد و مقرون به‌صرفه رونمایی کرد.

متن خبر

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، به گفته مدیر ارشد فناوری سوپرنال S-A2 برای استفاده کامل از پیشرفت‌های پیشرانه الکتریکی در حال ظهور طراحی شده که نسل بعدی هوانوردی را تعریف می‌کند.

طراحی و ساخت این هواپیما با ظرفیت یک خلبان و چهار سرنشین یک جهش قابل توجه در این صنعت است.

هواپیمای S-A2 با طراحی شیک V-tail، برای سرعت ۱۲۰ مایل در ساعت در ارتفاع طراحی شده و برای نیازهای عملیات شهری معمولی در سفرهای مسافت کوتاه تا ۷۰ کیلومتری بسیار مناسب است.

طراحی منحصربفرد و فنی این VTOL الکتریکی، با هشت روتور انجام شده که از برخاستن آرام با سرعت ۶۵ دسی‌بل و حرکت افقی آرام‌تر با سرعت ۴۵ دسی‌بل پشتیبانی می‌کند.

ساختار بدنه قوی و در نظرگرفتن سیستم‌های حیاتی و پایبندی به استانداردهای ایمنی هوانوردی تجاری جهانی از نکات مثبت این هواپیمای کوچک به‌شمار می‌رود. همچنین طراحی زیباشناختی یکپارچه و ترکیب عملکرد این هواپیما را از نمونه‌های مشابه متمایز می‌کند.

سوپرنال با طراحان اتومبیل گروه هیوندای «Hyundai Motor Group» برای ساخت این تاکسی پرنده منحصربفرد همکاری کرد.

استفاده از متریال و پالت‌های رنگی در بخش‌های خلبان و مسافر VTOL و ادغام متریال جاذب انرژی که در چهارچوب صندلی‌ها وظیفه تغییر نور برای تزریق روح بیشتر به کابین را دارند، از دیگر مزایای S-A2 هستند.

هرچند که سوپرنال از روند تجاری‌سازی S-A2 ابراز نگرانی کرده و امیدوار است تا سال ۲۰۲۸ این چالش را برطرف کند. پیش از این نیز صنعت حمل و نقل هواییشاهد ظهور و سقوط استارت‌آپ‌های مشابهی نظیر استارت‌آپ تاکسی هوایی لری پیج کیتی هاوک بوده است.

وابستگی سوپرنال به هیوندای مزیت منحصربه‌فردی را در قابلیت‌های تولید انبوه برای این کمپانی ایجاد می‌کند، اما تایید مقررات همچنان مانعی بزرگ است. هرچند که سوپرنال به فناوری خود و موفقیت آن ایمان دارد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.