کدخبر :285298 پرینت
28 شهریور 1402 - 16:04

افشای جزئیات جدیدی از پورت USB-C آیفون ۱۵

اپل جزئیات جدیدی از ویژگی‌های پورت USB-C مورد استفاده در سری آیفون ۱۵ فاش کرده است. بالاخره اپل لایتنینگ را در دنیای آیفون با درگاه USB-C جایگزین کرد، لذا امکان شارژ لوازم جانبی با آیفون ۱۵ وجود دارد؛ یعنی کاربران می‌توانند اپل واچ و قاب ایرپاد را با این محصولات شارژ کنند و سرعت شارژ ۴٫۵ واتی است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، هنگامی که اپل از سری جدید آیفون ۱۵ رونمایی کرد، یک تفاوت اساسی با آیفون‌های قبلی خود وجود داشت؛ این است که اپل بالاخره لایتنینگ را در دنیای آیفون با درگاه USB-C جایگزین کرد.

اپل حالا اطلاعاتی درمود این پورت را در وب‌سایت خود منتشر کرد تا جزئیات بیشتری را از عملکرد این پورت در اختیار ما قرار دهد.

ویژگی های پورت USB-C در سری آیفون ۱۵:

امکان شارژ لوازم جانبی با آیفون ۱۵ وجود دارد؛ یعنی کاربران می‌توانند اپل واچ و قاب ایرپاد را با این محصولات شارژ کنند. سرعت شارژ ۴٫۵ واتی است.

اگرچه تمامی مدل‌های سری آیفون ۱۵ مجهز به USB-C هستند، اما نسخه و سرعت آنها متفاوت است.

به معنای دیگر، آیفون ۱۵ پرو و ​​پرو مکس از USB ۳.۲ نسل ۲ با حداکثر سرعت انتقال داده ۱۰ گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند. این درحالی است که کابل USB-C موجود در جعبه همراه آیفون از سرعت USB ۲ پشتیبانی می‌کند، بنابراین کاربران برای استفاده کامل از سرعت آیفون باید یک کابل جداگانه خریداری کنند.

همچنین مدل‌های آیفون ۱۵ از دیسپلی‌پورت با امکان پخش ویدیوهای 4K HDR پشتیبانی می‌کنند. بنابراین کاربران می‌توانند آیفون‌های خود را به نمایشگرهای خارجی یا تلویزیون‌ها با پشتیبانی از کابل USB-C به دیسپلی‌پورت متصل کرد یا اینکه به سراغ مبدل رفت.

کاربران نیز برای اتصال سری آیفون ۱۵ به پورت USB-A خودروها برای استفاده از CarPlay، می‌توانند از کابل USB-C به USB-A استفاده کنند.

یکی دیگر از جزئیات مهم درباره استفاده از پورت USB-C در سری آیفون ۱۵، امکان شارژ محصولات اندرویدی و آیفون تنها با یک کابل است.

شایان ذکر است که USB-C استاندارد جهانی است که توسط تولیدکنندگان مختلف پذیرفته شده است و با طیف وسیعی از دستگاه‌ها فراتر از محصولات اپل سازگار است. همچنین در USB-C سرعت انتقال داده‌ها و شارژ، سریع ‌‌تر است.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.