کدخبر :285286 پرینت
28 شهریور 1402 - 10:57

تیم‌ها و کسب و کارهای حوزه ارتباطات؛ دایره هدف آزمایشگاه 5G همراه اول/ با تغییر تعرفه، سرمایه‌گذاری در حوزه 5G منطقی خواهد شد

رئیس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول، گفت: هدف آزمایشگاه 5G همراه اول با سایت‌های 5G این اپراتور متفاوت است؛ هدف این آزمایشگاه تیم‌ها و کسب و کارهایی هستند که در این حوزه فعالیت دارند، اما هدف سایت های 5G، کل جامعه است. در عین حال، این تکنولوژی هیچ توجیه اقتصادی برای هیچ اپراتوری ندارد و بازگشت سرمایه ای هم در پی ندارد و اگر تغییری در تعرفه رخ دهد، ممکن است سرمایه گذاری در این بخش منطقی باشد.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، مراسم افتتاح آزمایشگاه 5G و اینترنت اشیاء مرکز تحقیق و توسعه همراه اول، امروز سه شنبه 28 شهریورماه با حضور تنی چند از مدیران همراه اول، دبیر ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیر معاونت علمی ریاست جمهوری و تعدادی از خبرنگاران، در محل پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد.

دکتر وحید شاه منصوری، رئیس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول در این مراسم در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا مبنی بر آنکه شبکه 5G همراه اول چه کاربرانی را مدنظر دارد و چه مشترکانی را تحت پوشش قرار می‌دهد، گفت: شبکه آزمایشگاه 5G همراه اول، به دلیل محدودیت‌هایی که وجود دارد، در برخی گوشی‌هایی که نسل پنجم را پشتیبانی می کنند، همچون شیائومی قابل دسترس است.

وی، ادامه داد: در حال حاضر به هر سایت، سه الی چهار کاربر متصل هستند، اما با توسعه شبکه و رفع موانع، امیدواریم که به زودی گوشی‌های سامسونگ، اپل و سایر برندهای تلفن همراه که 5G را پوشش می دهند هم بتوانند از این تکنولوژی استفاده کنند.

[node:title]

 رئیس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول، اظهار کرد: اکنون می توانیم از این تکنولوژی در مودم هایی که 5G را پوشش می دهند استفاده کنیم تا زمانی که موضوع فرکانس تعیین تکلیف شود، که البته اخیرا مصوبه آن در کمیسیون تنظیم مقررات مطرح شده است و منتظر هستیم تا موضوع مشخص شود.

شاه منصوری، خاطرنشان کرد: در بحث اقتصاد، این تکنولوژی هیچ توجیه اقتصادی برای هیچ اپراتوری ندارد و بازگشت سرمایه ای هم در پی ندارد و اگر تغییری در تعرفه رخ دهد، ممکن است سرمایه گذاری در این بخش منطقی باشد.

وی، افزود: هدف این آزمایشگاه 5G با سایت‌های 5G همراه اول متفاوت است؛ هدف این آزمایشگاه تیم‌ها و کسب و کارهایی هستند که در این حوزه فعالیت دارند، اما هدف سایت های 5G، کل جامعه است.

برای مشاهده تصاویر این مراسم اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام

خبرنگار: زهرا طاهری

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.