کدخبر :282655 پرینت
20 تیر 1402 - 19:05

پاک فطرت، نماینده مجلس: همکاری با اکو، موجب رونق اقتصادی در کشور خواهد شد

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، گفت: همکاری با اکو، موجب رونق اقتصادی کشور خواهد شد و نتیجه این موضوع، بهبود وضعیت اقتصادی مردم را به همراه خواهد داشت.

متن خبر

به گزارش سیتنا، در آستانه برگزاری سومین اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) به میزبانی ایران، علیرضا پاک فطرت، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیتنا، گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر، ایران از طرف قدرت های استکباری، در تحریم است، دولت ما سعی می کند تا بتواند با سازمان‌های بین‌المللی مانند اکو، شانگهای و سایر سازمان‌های بین‌المللی، ارتباط برقرار کند و این فعالیت‌ها در جهت خنثی کردن تحریم‌ها خواهد بود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همکاری با اکو، موجب رونق اقتصادی کشور خواهد شد و نتیجه این موضوع، باعث بهبود وضعیت اقتصادی مردم خواهد شد.

وی، افزود: در طی دو سال گذشته، دولت فعالیت های موثری را در جهت بهبود روابط با دیگر کشورها و حل مشکلات اقتصادی انجام داده است و ما انتظار داریم که دولت، در این حوزه با جدیت پیش برود تا این موضوع به بهبود وضعیت اقتصادی کشور، بیانجامد.

گفتنی است؛ سومین اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو سازمان اکو به میزبانی ایران آغاز می‌شود. عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هدف از برگزاری این اجلاس  را رسیدن به راه‌های توسعه همکاری‌های دو و چند جانبه بین کشورهای عضو  دانسته بود.

گفتنی است، سازمان اکو 52 سال پیش با همکاری سه کشور ایران، ترکیه و پاکستان تشکیل شده و ایران به عنوان یکی از بنیانگذاران سازمان همکاری اقتصادی اکو از قدرت نفوذ بالایی برخوردار است. در حال حاضر 10 کشور عضو این سازمان هستند و کشورهایِ پاکستان، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان و ایران عضوِ مشترک مابین اکو و سازمان همکاری شانگ‌های هستند.

لازم به ذکر است؛ عصر امروز سه شنبه 20 تیرماه، وزرای ارتباطات ایران و پاکستان در حاشیه این اجلاس با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند، همچنین، در روزهای 21 و 22 تیرماه وزرای ارتباطات کشورهای عضو اکو در نشست گفتگوهای سیاسی وزرا در حوزه آینده دیجیتال تبادل نظر خواهند کرد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.