کدخبر :281527 پرینت
23 خرداد 1402 - 10:21

ببینید| وزیر ارتباطات اعلام کرد: انجام 150 کیلومتر فیبرکشی دریایی با استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از اقدامات 20 ماه گذشته، اتصال جزایر خلیج فارس از طریق فیبرنوری به سرزمین اصلی است تا هموطنان در این جزایر از ارتباطات پایدار و با کیفیت برخوردار شوند و برای این کار بیش از 150 کیلومتر فیبرکشی عمدتاً دریایی با استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی انجام شده است.

متن خبر

به گزارش سرویس وبگردی سیتنا، عیسی زارع‌پور در یکی از پیام‌رسان‌های بومی (ویراستی)، نوشت:

«یکی از اقدامات 20 ماه گذشته، اتصال جزایر همیشه ایرانی خلیج فارس از طریق فیبرنوری به سرزمین اصلی است تا هموطنان عزیز در این جزایر از ارتباطات پایدار و با کیفیت برخوردار شوند.

برای این کار بیش از 150 کیلومتر فیبرکشی عمدتاً دریایی با استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان داخلی انجام شده است.»

ویراست

در همین راستا لطف‌الله سیاهکلی عضو کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، گفت: ارتباطات در دنیای امروز نقش بسیار کلیدی دارد. ما از عصر اطلاعات عبور کردیم و وارد عصر ارتباطات شدیم و در حال حاضر در حال عبور از عصر ارتباطات به عصر تبادلات هستیم. در عصر تبادلات، ارتباطات فیبری و تبادلات بین‌المللی می‌تواند جایگاه کشور را در عرصه بین‌الملل تقویت بکند. اتصال جزایر سه گانه از طریق فیبر دریایی به سرزمین اصلی، کار بسیار مهم و ارزشمندی است. ایران می تواند به دلیل شرایط جغرافیایی و ژئوپلیتیک در جایگاه مهمی در دنیا و منطقه قرار بگیرد.

اسماعیل حسین زهی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به لزوم حفظ تمامیت ارضی کشور، گفت: اتصال جزایر سه گانه به سرزمین اصلی از نیازمندی‌های مهم ارتباطی کشور بود که به خوبی انجام شد. در سایر استان‌ها و شهرهای مرزی کشور نیازمند حضور جدی‌تر و پوشش بهتر شبکه هستیم.

حسینی کیا دیگر عضو کمیسیون صنایع و معادن نیز با اشاره به ظرفیت‌های مغفول مانده کشور گفت: از آنجایی که در بسیاری از موارد از جمله تولید و اجرای کابل فیبر دریایی مورد تحریم هستیم، اگر خودمان اقدام به جبران نکنیم، دچار مشکل می شویم. این توانمندی هایی که با تلاش و همت نخبگان جوان در حال تولید است، هم کشور را از بیگانه بی نیاز می کند و هم ظرفیتی را به وجود می آورد که در آینده دنیا به ما نیازمند شود. این موضوع خیلی دور از دسترس نیست. اتصال جزایر سه گانه به سرزمین اصلی، کار ارزشمندی است و فتح بابی است برای سایر مجموعه‌ها تا در راستای خودکفایی و خدمت به کشور گام بردارند.

لازم به ذکر است از دستاوردهای این طرح عملیاتی می توان به افزایش بیش از ۱۰ برابری سرعت وظرفیت و اجرای آن با هزینه کم نسبت به مشابه خارجی، رونق وشکوفایی جهت سرمایه گذاری، اتصال امن و پایدار و عبور از ارتباط رادیویی پر اختلال در شرایط بد جوی و رطوبت جزایر سه گانه اشاره کرد.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.