کدخبر :279886 پرینت
09 اردیبهشت 1402 - 14:52

با این قوانین گوگل از کلاهبرداری نجات پیدا کنید

در فضای سایبری کلاهبردارانی وجود دارند که با استفاده از هویت و پول مردم، در تلاشند تا بهره‌ای برای خود بگیرند، این کلاهبرداری‌ها شامل جعل هویت پشتیبانی فنی و فیشینگ می‌شوند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، کلاهبرداری‌ها شامل جعل هویت پشتیبانی فنی و فیشینگ می‌شوند. همچنین برخی بازیگران بد، از برندهای مورد اعتماد دیگران استفاده کرده و با این کار، از مردم کلاهبرداری می‌کنند. برند گوگل نیز از برندهایی است که کلاهبرداران از آن بهره می‌برند.

برای مقابله با این مشکل، گوگل سه قانون طلایی را به اشتراک گذاشته است.

قانون اول: از سرعت بکاهید

کلاهبرداران در فضای سایبری به دنبال ایجاد فشار و فوریت در قربانیانشان هستند تا آن‌ها را به انجام اقداماتی مانند ارسال پول یا اطلاعات شخصی مجبور کنند. بنابراین، در این فضا باید با توجه و تامل عمل کرد و در مواجه با هر گونه امکان، برنامه و قابلیت جدیدی، باید مدتی را برای پرسش سوال‌ها، بررسی جزئیات و فکر کردن درباره آن صرف کرد. با این کار، می‌توانید از برخورد با کلاهبرداری‌ها جلوگیری کنید و از اینکه قربانی این افراد شوید، جلوگیری کنید.

قانون دوم: بررسی دقیق

برای مقابله با کلاهبرداری‌ها، باید جزئیات را دوباره بررسی کرد و تحقیقات خود را انجام داد. درباره آنچه که کلاهبردار به شما می‌گوید، تامل کنید و بررسی کنید که آیا منطقی است یا نه.

قانون سوم: اطلاعات شخصی را به اشتراک نگذارید

هرگز سوابق پرداخت یا اطلاعات شخصی حساس خود را به اشتراک ندهید، مگر اینکه مطمئن باشید که این اطلاعات به طور امن و با رعایت حریم خصوصی شما استفاده خواهند شد. هیچ شخص یا آژانس معتبری هرگز پول یا اطلاعات شخصی شما را به شما اعلام نخواهد کرد.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.