کدخبر :278049 پرینت
13 اسفند 1401 - 11:29

به‌روزرسانی نرم‌افزارهای بانکی؛ شگرد مجرمان سایبری

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان کرمانشاه پیرامون ارسال لینک جعلی به‌روزرسانی نرم‌افزارهای بانکی در شبکه‌های اجتماعی مانند بله و ایتا هشدار داد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، سرهنگ علی کسانی در تشریح این خبر گفت: در روزهای گذشته شهروندان بسیاری به پلیس فتا مراجعه و بابیان اینکه در گروه‌های کاری و دوستانه در شبکه‌های اجتماعی پیام‌هایی مبنی به‌روزرسانی نرم‌افزار بانکی دریافت کرده‌اند که این پیام‌ها جعلی، ترفند کلاه‌برداران برای سرقت اطلاعات بانکی بوده است.

این مقام انتظامی اظهار داشت: مجرمان سایبری ابتدا با جلب اعتماد بعضی از کاربران دسترسی شبکه اجتماعی آن‌ها را به دست گرفته و سپس با اکانت آن‌ها در تمامی گروه‌های دوستانه و کاری لینکی با عنوان کاربر گرامی، لطفاً هرچه سریع‌تر جهت امنیت بیشتر حساب خود نرم‌افزار باشگاه مشتریان بام را دانلود و فعال کنید، ارسال می‌کنند. قربانیان نیز که تصور می‌کنند پیام‌ها توسط آشنایان خود دریافت و یا آن را بانک ارسال کرده است بر روی لینک کلیک می‌کنند و سپس یک برنامه نصب و اطلاعات ورودی به نرم‌افزار را وارد می‌کنند. باید توجه داشت این نرم‌افزار به‌منظور دریافت اطلاعات حساب‌های بانکی و به دنبال آن برداشت وجه از حساب افراد طراحی‌شده است.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در هشدار به شهروندان گفت: کاربران هوشیار باشند هرگونه خبر در خصوص به‌روزرسانی نرم‌افزارهای بانکی تنها از طریق خود آن نرم‌افزار یا سایت رسمی بانک منتشرشده و از ورود به سایت‌های مشابه و کلیک کردن بر روی لینک‌های ارسالی در شبکه‌های اجتماعی به‌شدت پرهیز کنند.

سرهنگ کسانی در پایان اعلام کرد: پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات و موارد مشکوک را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری و یا با استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.