کدخبر :277410 پرینت
24 بهمن 1401 - 20:04

طرح فرصت‌ها و چالش‌های تولید تار نوری در کشور

رویداد تبیین ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و چالش‌های تولید تار نوری در کشور و نمایشگاه جانبی آن، از ساعت 8:30 تا 12 روز سه شنبه 25 بهمن ماه سال جاری با حضور شرکت‌های فعال عضو اتحادیه/ سندیکای صنعت مخابرات ایران در محل سالن همایش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، با حضور معاونین م دیران ارشد وزارت ارتباطات و فعالان حوزه ICT برگزار می‌شود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، رویداد تبیین ظرفیت ها، فرصت ها و چالش های تولید تار نوری در کشور و نمایشگاه جانبی آن، روز سه شنبه ۲۵ بهمن ماه سال جاری در محل سالن همایش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، برگزار می شود.

در این رویداد شرکت‌های فعال عضو اتحادیه/ سندیکای صنعت مخابرات ایران به نمایش توانمندی‌هایشان در حوزه‌ی تار نوری و کابل نوری می‌پردازند.

پیش‌تر مهندس «فرامرز رستگار» دبیر و عضو هیات مدیره‌ی سندیکای صنعت مخابرات ایران پیرامون تولید تار نوری در کشور به خبرنگار سیتنا گفته بود: با برآوردهای انجام شده برای اجرای ۲۰ میلیون پروژه FTTx به حدود ۱۵ میلیون کیلومتر تار نوری برای تولید انواع کابل‌های نوری نیاز می باشد. این تارها عمدتا از نوع سینگل مود و با استانداردهای G657، G655 و G652D می‌باشد.

رستگار تاکید کرد: با توجه به سرعت اجرایی شدن پروژه های FTTx، سالانه به حدود سه تا چهار میلیون کیلومتر تار از این نوع نیاز خواهد بود.

وی ادامه داد: چون برای سرمایه گذاری تولید نیاز به اطلاعات اولیه می باشد که بخش فنی آن خوشبختانه شفاف شده، باید برای بخش های مربوط به تضمین سرمایه، تضمین خرید حداقل برای سه سال اول تولید، کمک های دولت برای پشتیبانی از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری هم مشخص شود، تحت این شرایط من اطمینان دارم که اهل فن وارد این بازار خواهند شد.

انتهای پیام

 

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.