کدخبر :277204 پرینت
18 بهمن 1401 - 15:19

پلیس فتا: عنوان "دارای تاییدیه از پلیس فتا " شگرد کلاهبرداری است

رئیس پلیس فتا استان مرکزی با اشاره به اینکه شیادان سایبری در آگهی‌های کاریابی و کار در منزل از عنوان‌ "دارای تأییدیه از پلیس‌ فتا " استفاده می‌کنند، گفت: پلیس فتا هیچ‌ گونه مجوزی برای فعالیت تجاری، فرهنگی وغیره در بستر اینترنت صادر نمی‌کند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، سرهنگ احسان آنقی گفت: این موضوع که برخی با اعلام اخذ مجوز از پلیس فتا به دنبال جلب اعتماد هم‌وطنان هستند موضوعی غیرواقعی و با توجه به این نکته که پلیس فتا مرجع ذی‌صلاح تأیید یا رد کسب‌وکارها نمی‌باشد، تنها راه بررسی اصالت کسب‌وکارهای اینترنتی بررسی نماد اعتماد الکترونیک و استعلام از وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌باشد.

این مقام مسئول با توضیح در خصوص تبلیغات کسب‌وکارها در فضای مجازی با عنوان نمودن اخذ مجوز رسمی از پلیس فتا، افزود: امروزه شاهد رشد قارچ گونه فروشگاه های اینترنتی در هر فضای تحت وبی که فکرش را کنید هستیم؛ از وب سایت ها گرفته تا کانال های تلگرامی و حساب های کاربری اینستاگرام که در حال فروش اجناس مختلف به مردم هستند و برخی تحت عنوان دارای تاییدیه از پلیس فتا سعی بر سوءاستفاده از اعتماد مردم دارند.

آنقی بیان کرد: شاید بتوان گفت کسر کوچکی از این انبوه فروشگاه اینترنتی معتبر بوده و بهترین شرایط خرید را برای کاربران فراهم می کنند. برای پیدا کردن فروشگاه‌های اینترنتی معتبر، بهترین کار بررسی سابقه فروشگاه و نظرات کاربرانی است که در گذشته اقدام به خرید از این فروشگاه نموده اند زیرا با یک جست و جوی ساده در اینترنت می توان بسیاری از فروشگاه های کلاهبردار را شناسایی کرد.

وی افزود: گاهی مشاهده شده است که شیادان سایبری در آگهی‌های کاریابی و  کار در منزل از عنوان‌ "دارای تأییدیه از پلیس‌فتا " استفاده می کنند و در این شرایط نیز مردم در برخورد با این آگهی ها باید هوشیار بوده و به خاطر داشته باشند که پلیس فتا هیچ‌ گونه مجوزی برای فعالیت تجاری، فرهنگی وغیره در بستر اینترنت صادر نمی‌کند و آگهی های تبلیغاتی که با درج کردن مجوز از پلیس فتا در فضای مجازی فعالیت دارند؛ کلاهبرداری است.

این مقام انتظامی با اشاره به مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا افزود: کارشناسان این مرکز به صورت 24 ساعته برای مشاوره و خدمت رسانی به هموطنان عزیز آماده پاسخگویی هستند که لازم است پیش از هرگونه اقدام عجولانه و برای پیشگیری از وقوع جرم با شماره 096380 ارتباط برقرار کرد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.