کدخبر :276838 پرینت
08 بهمن 1401 - 11:39

امکان سیاست‌گذاری مدیریت یکپارچه شهری از طریق سکوی یکپارچه شهری

رییس سازمان فناوری اطلاعات گفت: شهر پایدار، شهری است که از ابزارهای ارتباطات و فناوری اطلاعات برای بهبود کیفیت زندگی کارایی و عملیات خدمات شهری استفاده می‌کند، با این شرط که نیازهای نسل فعلی و آینده نیز دیده شود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، محمد خوانساری در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه شهر پایدار که در جزیره کیش برگزار می‌شود، اظهار داشت: شهر پایدار مساله چندوجهی است در آن موضوعات مختلف نظیر مردم، مسائل انرژی و اقتصاد با درنظر گرفت.

رییس سازمان فناوری اطلاعات با ذکر این نکته که اتحادیه جهانی مخابرات چندسالی است به موضوع شهرپایدار پرداخته است، افزود: بر اساس تعاریف این اتحادیه، شهر پایدار، شهری است که از ابزارهای ارتباطات و فناوری اطلاعات برای بهبود کیفیت زندگی کارایی و عملیات خدمات شهری استفاده میکند با این شرط که نیازهای نسل فعلی و آینده هم موضوعات حوزه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دیده شود.

وی خاطرنشان کرد: در این حوزه، چند عامل به طور جدی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به اقتصاد حکمرانی در جامعه، اقتصاد رشد اقتصادی و حکمرانی توانمندی برای اجرای سیاست‌ها در دوره بحران اشاره کرد.

معاون وزیر  ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: پایداری اجتماعی متاثر از مولفه‌های اجتماعی و نهادی، شامل شاخص‌های متنوعی از توسعه شهری پایدار است. یکی از این مولفه‌ها، ایجاد رابطه تعاملی شهروندان و نهاد اجتماعی در جامعه مدنی است که تقویت حضور نهادها و گروه‌های اجتماعی به پویایی آن منجر شود.

خوانساری با اشاره به کمبود منابع و فشارهای محیطی توسعه فناوری، حرکت کشور به سمت شهر هوشمند پایدار را حرکتی الزامی دانست و متذکر شد: با توجه به ابزارهای هوشمند در اختیار مردم، انتظارات دریافت خدمت متفاوت از سوی ایشان نیز بالا است و باید مسیر برای تهیه یک برنامه اقدام  ایجاد شهر پایدار هوشمند با تعیین چشم‌انداز، اهداف عملیاتی، الزامات سیاست‌گذاری و ذینفعان موضوع دیده شود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.