کدخبر :274821 پرینت
12 آذر 1401 - 09:37

با اینفلوئنسر شماره یک توییتر آشنا شوید

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که سه‌شنبه ۱۷ ژانویه ۲۰۲۳ روزی است که ایلان ماسک به اینفوئنسر شماره یک توییتر تبدیل خواهد شد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، در حال حاضر حساب توییتری ایلان ماسک، با ۱۲۰ میلیون دنبال‌کننده دومین تعداد فالوئر پس از باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده آمریکا با ۱۳۰ میلیون فالوئر را دارد، آماردان‌ها می‌گویند که در یک ماه اخیر و پس از خرید توییتر توسط ایلان ماسک و ورود طوفانی او، قطعا به‌زودی او در تعداد فالوئرها پیشی خواهد گرفت.

رویدادی بی‌سابقه

در صنعت رسانه‌های اجتماعی هرگز پلتفرمی وجود نداشته که مدیر اجرایی آن بزرگترین شخصیت آن نیز باشد. اگر ماسک که مدیرعامل توییتر است، به بزرگترین اینفلوئنسر آن نیز تبدیل شود، این اتفاق چه پیامدهایی برای این میلیاردر و این وب‌سایت خواهد داشت؟

بی بی سی نظر کارشناسان را درباره این موضوع پرسیده است.

طبق گفته Social Blade، طی ۱۲ ماه گذشته، ماسک روزانه به طور متوسط ۲۶۷ هزار فالوئر به دست آورده است.

او در تاریخ ۱۲ نوامبر، یعنی زمانی که تعداد زیادی از کارمندان توییر را اخراج کرد، ۲۰۰ هزار فالوور خود را از دست داد- و از آنجایی که احتمالا در همان روز نیز فالوئرهای جدیدی کسب کرده است، تعداد واقعی کسانی که او را فالو کرده‌اند باید بسیار بیشتر بوده باشد.

مت ناوارا، مفسر رسانه‌های اجتماعی می‌گوید: «ایلان ماسک در حال حاضر شخصیت اصلی توییتر است. اینکه مدیرعامل یک شبکه اجتماعی در پلتفرم خود جزو اینفوئنسرهای اصلی باشد، مزیت‌هایی دارد، زیرا دسترسی مردم به او را بسیار راحت می‌کند.»

به گفته ناوارا، مارک زاکربرگ که مدیر متا است نیز یک سلبریتی است- اما درفیس بوک فعالیت زیادی ندارد و پست‌های او بیشتر لحن اداری و حقوقی دارد. اما پیوند ناگسستنی توییتر با ماسک که یک شخصیت تفرقه افکن دارد، می‌توان برای توییتر مشکل ساز باشد.

ناوارو می‌گوید: «او بسیار ستیزه‌جو و التهاب آفرین است و حتی ممکن است برخی بگویند او سمی است. و ممکن است برای برندها نیز، بصورت بالقوه بسیار خطرناک باشد.»

کیت باچرل، مشاور فن‌آوری نوین می‌گوید: «ترکیب شخصیت مدیرعامل در شخصیت پلتفرم، هر گونه بی‌طرفی یا تنوع را به خطر خواهد انداخت. یک مرد سفیدپوست ساکن آمریکا، بیانگر یا نماینده کل جهان نیست.»

ماسک از زمانی که توییتر را خریده، ۸۴٪ بیشتر توییت می‌کند

به گفته Social Blade، ماسک قبلا در توییتر پرکار بوده اما از زمانی که این پلتفرم را خریده، ۸۴٪ بیشتر پست می‌گذارد.

در روز سه شنبه ۲۲ نوامبر، او ۷۵ توئیت جداگانه، به عنوان پست، پاسخ یا بازتوییت پست‌های دیگر، ارسال کرد. این برای او یک رکورد محسوب می‌شود.

یکی از مدیران ارشد سابق توییتر که می‌خواهد ناشناس باقی بماند، می‌گوید: « داشتن مدیرعاملی که خود از محصول استفاده کند، بسیار عالی است.»

این نباید ماسک را از مدیریت شرکت باز دارد. او می‌گوید: « من فکر می‌کنم کسانی که زیاد توییت می‌کنند معتاد هستند و احتمالا دچار خودشیفتگی نیز هستند. هیچ شخصی آنقدر نکته جالب برای گفتن به تمام مردم دنیا ندارد تا بیش از پنج بار در روز توییت کند».

در حال حاضر ماسک به طور متوسط در ساعات عادی بیداری، هر ۱۵ دقیقه یک توییت ارسال می‌کند.

به نظر همه کارشناسانی که با آنها صحبت کرده‌ایم، داشتن یک مدیرعامل که غرق در پلتفرم خود باشد می‌تواند چیز خوبی باشد، اما همه آنها بر این عقیده‌اند که محتوای مطالبی که ماسک پست می‌کند می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

توییت‌های اخیر او حاوی تصاویر جنسی و فحش دادن بوده است. و در پاسخ به منتقدانی که به او گفتند او توییتر را به کشتن خواهد داد، او تصویر مردی را منتشر کرد که در هنگام تشییع جنازه، بر سر قبر لبخند می‌زند و فحش می‌دهد.

آقای ناوارا می‌گوید که ماسک یک محرک بزرگ برای توییتر است و توییت‌های اخیر او شمار قابل توجهی کاربر جدید را به توییتر آورده و بسیاری از کاربران قدیمی را دوباره فعال کرده است.

او می‌گوید: « ما فقط باید به عقب بازگردیم و شخصیت دیگری که شباهت‌های نگران‌کننده زیادی با ایلان ماسک دارد را نگاه کنیم.... دونالد ترامپ. ترامپ نیز با توییت‌هایش محرک بزرگی برای فعالیت و تعامل در توییتر بود. اما می‌توانم بگویم که او نیز احتمالا برای تعدیل محتوا و تولید محتوای سمی برای توییتر بار مشکلات منفی را به همراه داشت. ایلان ماسک نیز تاثیر مشابهی را روی این پلتفرم دارد».

توییتر در ژانویه ۲۰۲۱ و در پی یورش به ساختمان کنگره آمریکا در واشنگتن، ترامپ را به دلیل «خطر تحریک و خشونت بیشتر» برای همیشه تعلیق کرد. ماسک در ۱۹ نوامبر و پس از نظرسنجی از کاربران توییتر حساب کاربری او را بازگرداند، اما ترامپ هنوز توییتی منتشر نکرده است.

ماسک تنها ۱۲۹ نفر را در توییتر دنبال می‌کند

درحالی‌که ماسک از زمان خرید توییتز ۸.۶ میلیون فالوئر بدست آورده، اما در این مدت او تنها ۶ نفر جدید را دنبال کرده و تعداد فالوئرهای خود را به ۱۲۹ نفر رسانده است.

جک دورسی، بنیانگذار توییتر، زمانی که مدیر اجرایی توییتر بود، ۳۵۰۰ نفر را در حساب خود دنبال می‌کرد. باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا نیز ۵۷۰ هزار نفر را دنبال می‌کند.

مفسران می‌گویند دنبال کردن این تعداد کم افراد در حساب توییتری، باعث می‌شود دیدگاه ماسک در مورد آنچه مردم در شبکه‌های اجتماعی در مورد آن صحبت می‌کنند محدود شود.

مدیر سابق توییتر می‌گوید: «او نمی‌داند تجربه کاربران عادی چگونه است.به عنوان مثال او هرگز تبلیغات را نمی‌بیند- زیرا ما تبلیغات ارائه شده را به ۱۰۰۰ کاربر برتر محدود می‌کنیم. بنابراین او هرگز قبل از خرید آن، هرگز این بخش از کار را درک نکرده است». ‌

طبق گزارشاتی که از تیم بازاریابی توییتر آمده، ماسک بارها به آنها تاکید کرده که «تبلیغات این شرکت نباید شبیه به توییت‌ها باشند»، و علت آن این است که تبلیغات این شرکت قبلا به شکل توییت بودند.

مدیرسابق توییتر همچنین می‌گوید که تجربه ماسک به عنوان یک اینفلوئنسر برتر در سایت ممکن است مانع از درک این شود که او چگونه می‌تواند باعث رشد توییتر شده و کیفیت آن را بهبود بخشد.

هر زمان که ماسک وارد حساب کاربری خود در توییتر می‌شود، با پیامها و نوتیفیکیشن‌هایی مواجه می‌شود که به او احساس خوبی می‌دهند و دوست دارد تا زمان بیشتری را در سایت بگذراند.اما برای اکثر کاربران اینطور نیست.

یکی از اهداف کلیدی آقای ماسک افزایش تعداد کاربران توییتر به یک میلیارد نفر است.طبق پیش‌بینی Social Blade، توییتر اکنون حدود ۳۰۰ میلیون نفر کاربرد دارد، که با نرخ فعلی، این رقم تعداد دنبال‌کنندگانی است که خود ماسک تا دو سال دیگر خواهد داشت.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.