کدخبر :213869 پرینت
12 خرداد 1397 - 11:28

توییت رانتی دونالد ترامپ

سیاست‌گذاری توییتری «دونالد ترامپ»، روز گذشته بازارهای جهانی را هدف قرار داد. ترامپ با زیر پا گذاشتن قوانین فدرال آمریکا، ۶۹ دقیقه قبل از آنکه گزارش اشتغال از سوی وزارت کار منتشر شود، یک توییت حاوی سیگنال رانت‌آفرین برای معامله‌گران نوشت.

متن خبر

به گزارش سرویس وبگردی سیتنا، از آنجا که بهبود وضعیت بازار کار همواره یکی از مولفه‌های اثرگذار بر روند آتی بازارها بوده، اطمینانی که در پیام ترامپ از بهبود اشتغال حکایت داشت، با اعتراض کارشناسان اقتصادی بسیاری مواجه شد؛ چراکه امکان خرید و فروش سهام و سودگیری را برای برخی از معامله‌گران مهیا ساخته بود.

نرخ بازدهی اوراق خزانه با سررسید 2 ساله و 10 ساله پس از پیام رانتی ترامپ با جهش افزایشی خود، فرضیه جهت‌دهی رئیس جمهور به بازار را پررنگ کردند. پس از ثبت روند افزایشی در بازار اوراق، بازار سهام آتی نیز مهر تایید خود را بر این فرضیه درج کرد.

شاخص‌های آتی داوجونز، راسل، نزدک و S&P500 ظرف یک ساعت، بین نیم تا یک درصد تقویت شدند که از جابه‌جایی برخی از سهم‌ها حکایت داشت. ترامپ با این اقدام خود، جنگ تجاری که کاخ سفید علیه اروپا، مکزیک و کانادا به راه انداخته بود را از صدر اخبار کنار زد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.