کدخبر :205725 پرینت
07 دی 1396 - 16:52

توسعه‌ی فناوری فضایی در جهت اقتدار ملی و ارتقاء خدمات فضاپایه

رئیس سازمان فضایی ایران، گفت: توسعه فناوری فضایی در جهت اقتدار ملی و توسعه خدمات فضایی در راستای ایجاد رفاه اجتماعی دو بال بخش فضایی کشور است.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی سازمان فضایی ایران، دکتر براری، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی ایران در نشست صمیمی با جمعی از کارشناسان و دغدغه مندان حوزه فضایی در بخش دانشگاه و بخش خصوصی عنوان کرد: توانمندی و قابلیت های بسیار خوبی در هر دو بخش دانشگاه و صنعت ایجاد شده است و شرایط برای ورود بخش خصوصی و توسعه کسب و کارهای نوین در جهت خدمت رسانی و خلق ثروت فراهم شده است.

وی ادامه داد: برنامه ریزی برای توسعه متوازن فناوری فضایی و ارتقاء تکنولوژی و ارائه خدمات فضاپایه به همراه تحریک بازار و ورود بخش خصوصی به این حوزه سرلوحه اقدامات پیش رو خواهد بود.

وی افزود: یکی از مهمترین اهداف سازمان فضایی ایران تعامل و همکاری با فعالین، دست اندرکاران و ذینفعان این حوزه در کشور است تا بتوانیم خدمات فضاپایه را از طریق بخش خصوصی و ایجاد کسب و کارهای نوین در کشور توسعه دهیم.

معاون وزیر ارتباطات استفاده از فناوری فضایی در خدمت رفاه جامعه، مدیریت منابع و ارتقا بهره وری را یکی از دغدغه های اصلی این سازمان برشمرد و گفت: در توسعه فناوری فضایی و ارتقاء دانش فضایی کشور گام های بسیار مثبتی برداشته شده است که باید این روند حفظ و تثبیت شود و در جهت ارتقاء آن تلاش نماییم. همزمان با فرآیند توسعه تکنولوژی، بستر و زمینه را نیز برای افزایش فعالیت بخش خصوصی و کسب و کارهای نوین فراهم کنیم.

وی در پایان اشاره کرد: توسعه فناوری فضایی در جهت اقتدار ملی و توسعه خدمات فضاپایه در راستای ایجاد رفاه اجتماعی، دو بال بخش فضایی کشور است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.