کدخبر :197665 پرینت
25 اسفند 1395 - 15:28

مدیرعامل شرکت انتقال داده‌های آسیاتک در گفت‌وگو با سیتنا:

تشکیل دو کنسرسیوم و اپراتور مادر در حوزه FCP اتفاقی مبارک خواهد بود

مدیرعامل شرکت انتقال داده‌های آسیاتک، گفت: اگر تشکیل کنسرسیوم در حوزه FCP بتواند پایه ای باشد برای آنکه دو اپراتور مادر تشکیل شود، بهترین اتفاق رخ خواهد داد و ما هم برای تحقق این هدف همکاری می کنیم.

متن خبر

مهندس "محمد علی یوسفی زاده" مدیرعامل آسیاتک (دارنده پروانه FCP از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) در گفت و گو با خبرنگار سیتنا پیرامون تشکیل کنسرسیوم توسط برخی دارندگان مجوز FCP و اینکه آیا تشکیل این کنسرسیوم خلاف اصول رقابتی نیست، گفت: نه به هیچ عنوان تشکیل کنسرسیوم خلاف اصول رقابتی نیست، بلکه ممکن است باعث مصروف شدن انرژی دارندگان پروانه FCP در مسیر صحیح شود.

وی ادامه داد: این حرکت می تواند پایه اولیه ای باشد تا ما در آینده آنقدر تعدد اپراتور مخصوصا در حوزه ثابت نداشته باشیم.

یوسفی زاده، افزود: در حوزه موبایل به دلیل خاصیت پروانه ای که داده شده و نوع شبکه ای که لازم است ساخته شود این اتفاق نیفتاده است، ولی در حوزه ثابت عملا بازار چند تکه شده و اپراتورها با وزن های غیرهمگون پروانه را دریافت کرده اند.

مدیرعامل آسیاتک ادامه داد: اگر تشکیل کنسرسیوم در حوزه FCP بتواند پایه ای باشد برای آنکه دو اپراتور مادر تشکیل شود، بهترین اتفاق رخ خواهد داد و ما هم برای تحقق این هدف همکاری می کنیم.

یوسفی زاده در پاسخ به این سوال خبرنگار سیتنا که از چه زمانی شاهد ارائه سرویس تلفن ثابت توسط آسیاتک خواهیم بود؟ ابراز امیدواری کرد که همزمان با روز جهانی ارتباطات شاهد ارائه برخی سرویس های جدید آسیاتک در قالب مجوز FCP باشیم.

وی ادامه داد: پایلوت برخی از این سرویس ها در حال حاضر آماده ارائه آنلاین به مشترکان است ولی یک سری از بخش ها عملا دست ما نیست و کلید حل این مساله دست مخابرات است و دائما از مخابرات پیگیر هستیم.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.