کدخبر :191100 پرینت
31 شهریور 1395 - 01:02

کمک 45 میلیون دلاری مالک صهیونیست قمارخانه‌های لاس‌وگاس سندز به ترامپ

بنا بر گزارش‌ها، یک کلان سرمایه‌دار امریکایی که صهیونیستی تندرو است برای موفقیت دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا حدود 45 میلیون دلار به ستاد انتخاباتی او کمک خواهد کرد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، شبکۀ تلویزیونی سی‌ان‌ان دوشنبه گزارش داد شلدون ادلسون 20 میلیون دلار به «صندوق رهبری سنا» - یک سوپرپَک حامی جمهوری‌خواهان – کمک کرده و روز سه‌شنبه اهدای این کمک مالی را اعلام می‌کند.

ادلسون همچنین کمک مالی مشابهی را در اختیار «صندوق رهبری کنگره» - سوپرپَک حامی جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان امریکا - قرار خواهد داد.

این سرمایه‌دار حامی حزب جمهوری‌خواه درصدد است برای کمک به ترامپ حدود پنج میلیون دلار به فعالیت‌های سیاسی خانوادۀ ریکِتس کمک کند. خانوادۀ ریکِتس که مالک باشگاه بیسبال شیکاگو کابز هستند، احتمالاً به نامزد حزب جمهوری‌خواه کمک مالی می‌کنند.

گزارش کمک 45 میلیون دلاری ادلسون در حالی منتشر شد که او در ماه می (اردیبهشت) حمایت خود را از ترامپ اعلام کرد و افزود از نامزد حزب جمهوری‌خواه حمایت مالی به عمل می‌آورد.

نیویورک تایمز نیز در گزارشی نوشته بود ادلسون در دیداری خصوصی با ترامپ ابراز آمادگی کرده بود به ستاد انتخاباتی او 100 میلیون دلار کمک کند.

بنا بر گزارش‌ها، ترامپ نیز در این دیدار اعلام کرده بود به امنیت اسرائیل پایبند خواهد بود.

ادلسون همچنین در مقاله‌ای که در آن زمان در واشنگتن پست منتشر شده بود، افرادی را که دربارۀ ترامپ تردید داشتند به حمایت از این تاجر نیویورکی ترغیب کرد.

این سرمایه‌دار صهیونیست نوشت: «ترامپ  مظهر اراده، تعهد به آرمان‌ها و مباشرت تجاری است. ممکن است سَبک ترامپ یا محتوای توئیت‌های وی را نپسندید اما این کشور امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند یک مدیریت قوی اجرایی است.»

ادلسون، که مدیرعامل شبکه قمارخانه‌های «لاس وگاس سَنْدز» است، در ژوئن 2015 با دارایی به ارزش 28 میلیارد دلار در رتبه هجدهمین فرد ثروتمند جهان در فهرست فوربِس جای گرفت.

حمایت کلان مالی وی از نامزد‌های حزب جمهوری‌خواه سبب اعمال نفوذ قابل توجه وی در این حزب شده است.

ادلسون به عنوان یک صهیونیست گفته است مهمترین دغدغه وی درخصوص حمایت از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا، موضوع «امنیت اسرائیل» است.

این سرمایه‌دار یهودی در پاییز 1392 در نشستی در دانشگاه یشیوا گفته بود امریکا باید یک بمب اتمی بر روی کویر ایران بیندازد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.