کدخبر :188662 پرینت
20 تیر 1395 - 15:44

زارعیان در واکنش به یادداشت سردبیر سیتنا؛

سازمان خود را دوست داشته باشیم

در سایت وزین سیتنا یادداشتی با عنوان «رمز ماندگاری دکتر زارعیان» به قلم سردبیر محترم منتشر شد که حاوی اظهارنظری محبت‌آمیز نسبت به اینجانب بود. ضمن سپاس از حسن نظر ایشان ، لازم می‌دانم در ابتدا یک نکته را تذکر و سپس چند موضوع را خاطرنشان سازم...

متن خبر

به گزارش سیتنا، دکتر داوود زارعیان، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران در پاسخ به یادداشت سردبیر سیتنا، مطلب ذیل را برای این پایگاه خبری ارسال کرده است:

آذرماه سال 1389 در سرمقاله نشریه ارتباطات در متنی با عنوان « سازمان خود را دوست داشته باشیم » نوشتم: " ما بــه مخابرات وابسته‌ایم، هرچند مخابرات هم به ما وابسته است، لذا باید همواره از تمامیت آن دفاع کنیم، همه ما « حمیت سازمانی » را شنیده‌ایم و اگر می‌خواهیم سازمان، پویا، خدمت رسان وزنده باشد، ضروری است از هر آنچه به آن آسیب می‌رساند، از قبیل شایعه‌پراکنی، انتظارات بی‌جا، دروغ سازی، بدگویی، کم‌کاری و ... پرهیز کنیم و در مقابل « حمایت از مدیریت، وفاداری، هویت بخشی، نگرش مثبت به سازمان و ... را تقویت کنیم. »
بیست سال قبل هم در سرمقاله دیگری در همین نشریه نوشته بودم : «روابط عمومی خوب، روابط عمومی وفادار به سازمان است. اشخاص می‌آیند و می‌روند و ... »
امروز بعد از نزدیک به 25 سال کار در حوزه روابط عمومی ، هنوز همان  اعتقاد را دارم. یک سازمان زمانی توسعه پیدا می‌کند که کارکنان و مدیران وفادار و البته متخصص در کار و حرفه خود داشته باشد.
امروز در سایت وزین سیتنا یادداشتی با عنوان «رمز ماندگاری دکتر زارعیان» به قلم سردبیر محترم منتشر شد که حاوی اظهارنظری محبت‌آمیز نسبت به اینجانب بود. ضمن  سپاس از حسن نظر ایشان ، لازم می‌دانم در ابتدا یک نکته را تذکر و سپس چند موضوع را خاطرنشان سازم :
1-    همکاران ما در روابط عمومی وزارت، بر اساس برنامه‌ها و سیاست‌های ابلاغی ،  تمام تلاش خود را برای اطلاع‌رسانی، شفاف‌سازی و مدیریت افکار عمومی به کار می‌برند و تاکنون نیز در مقایسه با سایر دستگاه‌ها عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند، در موضوع تعرفه‌ها هم شاید ورود با تأخیر ما موجب بروز مسئله شد که البته با مشورت و مساعدت همه بخش‌ها موفق به کنترل و هدایت صحیح خبرها شدیم، لذا ضمن تشکر از زحمات همکارانمان در وزارت، ما خودمان را در کنار و همراه این عزیزان می‌بینیم.

2-    روابط عمومی حرفه‌ای باید نسبت به سازمان خود وفادار و در هر زمان حامی سیاست‌های اصولی و مدیریت سازمان باشد ، در غیر این صورت هرگز نمی‌تواند، اهداف، سیاست‌ها و خط‌مشی‌های سازمان را در نزد افکار عمومی راهبری کند.
3-    روابط عمومی حرفه‌ای با رسانه‌ها ارتباط خوب و مؤثر دارد، رسانه‌ها را بازوی قدرتمند خود می‌داند و لذا می‌کوشد به همه سؤالات آنان پاسخ دهد و در هر زمان پاسخگو باشد ازاین‌رو تعامل این‌جانب با رسانه‌ها به آن جهت است که آن‌ها را بخشی از خانواده بزرگ روابط عمومی و اطلاع‌رسانی می‌دانم.
4-    روابط عمومی حرفه‌ای مدافع مدیریت است، و دغدغه مدیریت را  دغدغه خود می‌داند، درنتیجه ، هر جا لازم باشد برای تنویر افکار عمومی به میدان می‌رود و سیاست‌های موردنظر را ابلاغ می‌کند.
5-    روابط عمومی حرفه‌ای در داخـــل سازمان مدعی مردم است، بازخوردها، درخواست‌ها، انتقادات، پیشنهادها و ... را به مدیریت منعکس می‌کند و به‌طور همزمان  در خارج از سازمان مدعی سازمان است و در جهت اطلاع‌رسانی و دفاع از سازمان می‌کوشد .
6-    روابط عمومی حرفه‌ای فرد محور نیست، بلکه برنامه محور است. در هر زمان تلاش می‌کند با مدیریت افکار عمومی موانع موجود در سر راه  اجرای برنامه‌های سازمان را معرفی و از افکار عمومی برای رفع این موانع حامی بسازد.
7-    روابط عمومی حرفه‌ای یک کار گروهی است. اگر به‌زعم سردبیر محترم سایت سیتنا،  دفتر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران طی سال‌های گذشته موفقیت نسبی داشته، به دلیل عملکرد مناسب همه کارکنان این دفتر بوده است وگرنه کاملاً واضح است که هیچ‌کس به‌تنهایی نمی‌تواند، به اهداف بزرگ،  به‌خصوص در شرکتی به عظمت شرکت مخابرات ایران برسد.
8-    روابط عمومی حرفه‌ای اعتراف می‌کند که، هنوز تا اطلاع‌رسانی مطلوب فاصله دارد و ما نیز معتقدیم که در روابط عمومی شرکت مخابرات ایران باید خیلی بیش از این‌ها بکوشد تا بتواند رضایت مدیران و کارکنان شرکت را جلب و مشترکان و مخاطبانش را راضی کند.
9-    ما به مدیران قبل در بیست سال قبل وفادار بودیم و به مدیران فعلی هم وفاداریم و با همه توان کوشش می‌کنیم، سیاست‌ها و برنامه‌های آنان را تبیین و تشریح کنیم تا به نحو مطلوب اجرایی شود. به عبارتی، وفاداری ما به مدیران، وفاداری به شرکت و سازمانی است که در آن کار وزندگی می‌کنیم.
در پایان، با تشکر مجدد از سردبیر و مدیرمسئول محترم سایت سیتنا، آرزو می‌کنم بتوانیم باهم در رسالت مهم و سنگین اطلاع‌رسانی موفق باشیم.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.