کدخبر :187996 پرینت
23 خرداد 1395 - 15:46

مدیرعامل شرکت آسیاتک:

همزمان با توسعه‌ی شبکه‌ی ملی اطلاعات، اینترنت با قیمت پایین‌تر و کیفیت بالاتر به کاربران ارائه می‌شود

مدیرعامل شرکت آسیاتک، گفت: به نظر می‌رسد با مسیری که شرکت زیرساخت در پیش گرفته و تغییراتی که در شرکت مخابرات در حال رخ دادن است و همچنین تکالیفی که برای ما شرکت‌های FCP در این مدت تعیین شده است، همزمان با توسعه‌ی شبکه‌ی ملی اطلاعات در داخل کشور، سرویس مناسب با قیمت مطلوب به کاربران ارائه شود.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس محمدعلی یوسفی زاده، مدیرعامل آسیاتک با اشاره به اقدامات اخیر وزارت ارتباطات و شرکت ارتباطات زیرساخت برای کاهش قیمت اینترنت، گفت: تغییراتی که در حال رخ دادن است نویدبخش ارائه‌ی سرویس‌ مناسب با امکانات جدید برای کاربران این حوزه است.

وی ادامه داد: بحث شبکه‌ی ملی اطلاعات سال‌هاست که در کشور مطرح شده است، اما سرعت پیشرفت آن بسیار کند است، ولی به نظر می‌رسد با مسیری که شرکت زیرساخت در پیش گرفته و تغییراتی که در شرکت مخابرات در حال رخ دادن است و همچنین تکالیفی که برای ما شرکت‌های FCP در این مدت تعیین شده است، همزمان با توسعه‌ی شبکه‌ی ملی اطلاعات در داخل کشور، سرویس مناسب با قیمت مطلوب به کاربران ارائه شود.

مدیرعامل آسیاتک، افزود: حالا باید خود را آماده‌ی تغییرات در مدل تعرفه‌گذاری کنیم و برخی از هزینه‌ها مطابق با استاندارهای جهانی باید کاهش پیدا کند تا توسعه اتفاق بیافتد.

وی ادامه داد: در خصوص توزیع محتوا باید تعیین تکلیف شود و به همین جهت شرکت زیرساخت نقشه راه را بطور کامل مشخص کرده و شاهدیم که نقاط دریافت اینترنت در چهار نقطه‌ی تهران، مشهد، شیراز و تبریز معلوم شده است.

وی افزود: نهایتا قرار است اینترنتی که تحویل شرکت‌ها می‌شود مطابق با یک مدل تعرفه باشد. همچنین شرکت‌ها می‌توانند به انتخاب خود شبکه‌شان را در این چهار نقطه متمرکز کنند و نباید مانند گذشته میزان زمان دسترسی به محتوا در شهرهای تهران و قم با شهرهای جنوبی کشور تفاوت چشمگیری داشته باشد.

یوسفی‌زاده در ادامه در خصوص مجوز LTE، گفت: پیشنهاد سه فرکانس به ما داده شد و در مدل جدیدی که پیشنهاد شده تجمیع شرکت‌ها در اولویت قرار دارد. حجم کار و میزان سرمایه‌گذاری لازم ایجاب می‌کند که این پروژه‌ها با همکاری شرکت‌های دیگر انجام شود که در همین زمینه قراردادی هم بین آسیاتک و همراه اول به امضا رسیده و قرار است چهارشنبه این هفته قیمت‌ها اعلام شود.

وی ادامه داد: شرکت آسیاتک همانطور که قبلا هم اعلام کرده قادر است سرویس Fixed Wireless و Public WiFi را ارائه دهد. از ابتدای سال جاری هم بهره‌برداری قطعی از سرویس Public WiFi صورت گرفته و بسرعت در حال نصب در نقاط مختلف کشور است. در ایام نوروز این سرویس به مسافران شهر شیراز ارائه شد.

وی همچنین افزود: هفته گذشته طرح فضای انتقال برای 15 شهر به ما ارائه شد و سازمان تنظیم مقررات و همچنین زیرساخت آن را تأیید کرده‌اند، که سرعتی که برای سرویسها تعیین شده در حدود 4Mbps است.

وی گفت: طی جلسه‌ای که امروز با همراه اول داشتیم قرار بر این شد تا این سرویس در اماکن عمومی با همکاری این دو شرکت انجام شود چون عملا نمی‌توان در فضای عمومی چندین سری تجهیزات متعلق به شرکت‌های مختلف را نصب کرد و باید تا جایی که امکان دارد این فضا بین ما تقسیم شود تا در آینده بتوانیم رومینگ داخلی را پیاده‌سازی کنیم.

یوسفی زاده در ادامه گفت:‌ سیستم Fixed Wireless هم در مرحله نهایی شدن قرار دارد و احتمالا تا یکی دو هفته آینده افتتاح شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود، گفت: دیگر عمر سرویس ADSL به پایان رسیده است؛ اگرچه هنوز کاربران در بسیاری از مناطق کشور نیازمند این سرویس هستند.

به گزارش خبرنگار سیتنا، در ادامه حسین علیمحمدی، معاون کسب و کار آسیاتک به اهمیت گردآوری و انتقال محتواهای ایرانی به داخل کشور اشاره کرد و گفت: آسیاتک به عنوان بزرگترین متولی این حوزه وظیفه خود می‌داند تا در زمینه‌ی انتقال محتوای خارج به داخل کشور بیشترین تلاش را انجام دهد.

شرکت زیرساخت و صاحبان محتوا به اهمیت این موضوع پی‌ برده‌اند به همین دلیل اکنون شاهدیم که برنامه بر این است که محتوای داخلی در دنیاسنترهای داخلی گردآوری شود.

وی ادامه داد: اولین تأثیر هاست داخلی و انتقال محتواها به داخل کشور افزایش سرعت دسترسی کاربران و به معنای واقعی کیفیت بهتر در دسترسی است.

او خاطرنشان کرد: در طی دو سال گذشته آسیاتک تلاشهای بسیار گسترده‌ای در این خصوص کرده و از حدود یک سال پیش با تشکیل یک کمپین به عنوان حذف محدودیت سرعت درون شبکه‌ای سعی کرده تا آن را به کاربران اعلام کند.

وی افزود: فاز دوم با موضوع اقتصاد یا تأثیر بر سبد خرید خانوار مطرح می‌شود که از چند روز پیش آغاز شده که کاهش تعرفه یا تغییر مدل محاسبه‌ی ترافیک در شبکه‌ی داخلی یا ترافیک داخلی آغاز یک راه جدید است.

شهاب وهاب زاده، معاونت فنی شرکت آسیاتک نیز با اشاره به اهمیت موضوع محتوای ایرانی و انتقال آن به داخل، گفت: از اواخر سال 91 شرکت‌ها اقدام به انتقال محتوا به داخل کشور کردند و از ابتدای سال 92 با ترافیک بالغ بر 18 مگابیت بر ثانیه این محتوا شروع به رشد در داخل کشور کرد و در سال 2015 کمپانی DINE بزرگترین کمپانی تأمین کننده DNS در دنیا ، گزارشی را منتشر کرد که 65 درصد محتوای فارسی زبان در داخل کشور هاست شده و عددی بالغ بر 80 درصد در دیتاسنتر آسیاتک هاست شده است که همین اقدام باعث شد تا زیرساخت اقدام به کاهش تعرفه داخلی کند.

وی در ادامه به سایر اقدامات شرکت آسیاتک در پیروی از سیاست‌های وزارت ارتباطات و شرکت زیرساخت برای کاهش قیمت دسترسی کاربران نهایی به اینترنت، همزمان با ارتقاء کیفیت دسترسی اشاره کرد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.