کدخبر :1813 پرینت
26 اسفند 1390 - 16:00

ایجاد شبکه ملی مهارت برای توسعه آموزش های مهارتی

متن خبر

شبکه ملی مهارت به منظور گسترش فناوری اطلاعات در جهت توسعه بیش از پیش آموزش های مهارتی  و حرفه ای با همکاری میان سازمان فناوری اطلاعات و سازمان فنی و حرفه ای کشور ایجاد خواهد شد.

 
به گزارش سیتنا از روابط سازمان فناوری اطلاعات ایران،‌ مهندس "علی حکیم جوادی" در مراسم امضاء تفاهم نامه ایجاد شبکه ملی مهارت،‌ افزود: معماری این شبکه با همکاری بخش خصوصی طراحی می شود و اجرای آن به صورت مشترک میان سازمان فناوری اطلاعات ایران و سازمان فنی و حرفه ای کشور عملیاتی می شود.
 
وی افزود: بر این اساس،‌ 33 مرکز ستادی و 650 آموزشگاه سازمان فنی و حرفه ای و همچنین و 18 هزار آموزشگاه خصوصی تحت نظر این سازمان به تدریج به این شبکه متصل خواهند شد.
 
وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی این شبکه،‌ اطلاعات بسیار زیاد و ارزشمندی روی آن به اشتراک گذاشته خواهند شد و امیدواریم با تقویت مرکز داده های سازمان فنی و حرفه ای این مرکز به عنوان مرکز اصلی اتصال به شبکه ملی مهارت و اشتراک داده ها مورد استفاده قرار گیرد.
 
علی حکیم جوادی یکی از کاربردهای اصلی این شبکه را برطرف کردن بخشی از نیازهای آموزشی مورد نیاز خصوصا در دستگاه ها و بخش های مختلف دانست و تاکید کرد: با اجرای این شبکه صرفه جویی های زیادی محقق خواهد شد چرا که بر اساس برخی اطلاعات موجود،‌ 35 درصد از هزینه های آموزشی مربوط به فضای فیزیکی و رفت و آمد و غیره مربوط است که با ایجاد چنین شبکه هایی حذف خواهد شد.
 
وی با بیان این مطلب که 30 درصد از قوانین برنامه پنجم توسعه مربوط به فناوری اطلاعات است ادامه داد: یکی از از شاخص های 14 گانه دولت ارائه 30 درصد آموزش ها به صورت الکترونیکی است که در همین راستا و تا کنون فاز نخست شبکه علمی و شبکه ملی مدارس به بهره برداری رسیده و امروز نیز تفاهم نامه ایجاد شبکه ملی مهارت به امضاء می رسد.
 
به گزارش سیتنا،‌ دکتر پرند،‌ رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور نیز در این مراسم اظهار داشت: شبکه ملی مهارت در جهت اجرای نظام جامع مهارت و فناوری اجرایی می شود.
 
وی فازهای اجرایی این شبکه به چهار دسته تقسیم کرد و افزود: این پرو‍ژه در فاز نخست در سازمان فنی و حرفه ای، سپس در دانشگاه جامع علمی و کاربردی اجرایی می شود پس از آن در دانشگاه های فنی و حرفه ای و برخی از مدارس آموزش و پرورش اجرایی خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: در حوزه محتوایی نیز بر اساس برنامه 5 ساله تدوین شده،‌به مرور زمان 300 استاندارد آموزشی به صورت آموزش مجازی ایجاد خواهد شد و با استفاده از شبکه ملی مهارت مورد استفاده قرار می گیرد.
 
‌رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور تصریح کرد: بر اساس تصویب مجامع بین المللی ایران متولی آموزش های مجازی و شبه مجازی مهارتی در کشورهای اسلامی شده است که با ایجاد این شبکه این موضوع نیز عملیاتی خواهد شد.
 
بر اساس این گزارش،‌ تدوین طرح و معماری ایجاد شبکه ملی مهارت مبتنی بر زیر ساخت های شبکه ملی اطلاعات درکشور،‌ اتصال کلیه نقاط تحت نظارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به شبکه ملی اطلاعات شامل اتصال 33  مرکز اصلی ستادی و ادارات کل در استان ها، حدود 700 مرکزآموزش دولتی و نیز حدود 18000  آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد، توسعه مرکز داده فعلی و ایجاد مرکز داده پشتیبان در یک استان خارج از تهران و حمایت از تولید محتواهای مهارت آموزی الکترونیکی و شبیه سازهای آموزشی نرم افزاری و سخت افزاری از جمله بندهای این تفاهم نامه همکاری محسوب می شود.
انتهای پیام
نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.